Aby ograniczyć hałas o wysokiej częstotliwości zmodyfikowano uszczelki wokół okien oraz klamek drzwi. Nowo opracowane lusterka zewnętrzne i dostosowany do nich kształt słupka A zapewniają efektywne odprowadzanie wody, a jednocześnie chronią przed załamaniem strumienia powietrza i generowaniem niepożądanych dźwięków, które mogłyby przedostać się do kabiny. Optymalizacji aeroakustycznej poddano także architekturę dachu oraz konstrukcję szyberdachu.
Najwięcej uwagi poświęcono odpowiedniemu wytłumieniu dźwięków z komory silnikowej i szumu spod kół. Więcej ciekawostek ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie głównej gazety.pl.
Poszerzenie wytłumienia ściany grodziowej, sięgającego do przednich słupków, dodatkowe uszczelnienia formowane metodą wtryskową, izolacja tunelu środkowego oraz osłony silnika z tworzywa sztucznego pozwoliły na uzyskanie dyskretnego dźwięku pracy układu napędowego. Podczas projektowania wygłuszenia wzięto pod uwagę różną masę oraz charakterystykę brzmienia poszczególnych wersji.
Hałas tylnych opon o wysokiej częstotliwości został skutecznie zredukowany dzięki izolacji rozciągającej się od podstawy fotela do ściany grodziowej i tylnej półki. Przepływ powietrza w jej obrębie umożliwia niezbędną wentylację; jednocześnie ograniczono przedostawanie się dźwięków do kabiny. Tekstylne osłony podwozia i nadkoli w dużym stopniu absorbują szum opon.
Kolejną dyscypliną aerodynamiki jest zapobieganie osadzaniu się brudu. Szyby, lampy i szkła zewnętrznych lusterek są nieustannie narażone na zabrudzenia, czy to z powodu pogody, czy mijanych pojazdów. Utrzymywanie ich w czystości w każdych warunkach sprzyja aktywnemu bezpieczeństwu.
W tunelu aerodynamicznym specjaliści optymalizują elementy karoserii z pomocą fluoroscencyjnej cieczy. Sprawia ona, że wszelkie zabrudzenia są natychmiast widoczne. Celem projektantów jest poprowadzenie wody w taki sposób, by boczne szyby i lusterka pozostały czyste.
Osiąga się to przez odpowiednie wyprofilowanie słupka A oraz kształt lusterek bocznych, wyprofilowanie uszczelek i ram okiennych, a w przypadku szyb bezramkowych - listew ozdobnych. W rezultacie na karoserii brud gromadzi się z znacznie mniejszym stopniu. Na szybach i lusterkach nie pojawia się mgiełka czy strugi wody, lecz jedynie pojedyncze krople.
O jakości tych prac doskonale przekonają się jadący nawet najtańszym Mercedesem, czy Audi i najdroższym modelem Dacii.