Opel Astra vs. VW Golf. H miażdży V, ale im nowsze auto, tym mapa bardziej czerwona

Starcie Opla Astry i Volkswagena Golfa w Google jest bardzo ciekawe. W starszych generacjach Russelsheim nie daje szans Wolfsburgowi. W nowszych? Jeśli byłaby to Bundesliga, to napisalibyśmy, że Wilki odrobiły straty.

W pierwszym odcinku naszych ciekawostkowych map przyglądaliśmy się, jak wypada pojedynek dwóch gigantów klasy premium - Audi A4 oraz BMW serii 3. Tam również, w zależności od generacji, obserwowaliśmy interesujący pojedynek, choć na koniec dość wyraźnie wygrany przez bawarską trójkę. Bastionem Audi okazał się wschód Polski. Mapki znajdziecie w tym materiale. Dzisiaj sprawdzimy, jak wypadają dwa inne niemieckie auta. Tym razem marek popularnych w segmencie C. Więcej ciekawostek znajdziecie na stronie głównej gazety.pl.

Volkswagen Golf i Opel Astra - giganci segmentu C

Do Polski w zeszłym roku ściągnęliśmy niemal milion samochodów. Licznik zatrzymał się dokładnie na 939 906 autach. Znakomita większość z nich przyjechała do nas z Niemiec i są to modele niemieckich producentów. Król polskiego rynku wtórnego? Od lat niezmiennie Audi A4. Tuż za A4 o drugie miejsce zażarcie walczą Oto pierwsza dziesiątka najczęściej ściąganych aut:

  • Audi A4 - 28 173 szt.
  • Opel Astra - 26 824 szt.
  • Volkswagen Golf - 25 254 szt.
  • BMW serii 3 - 19 663 szt.
  • Audi A3 - 17 389 szt.
  • Opel Corsa - 16 168 szt.
  • Ford Focus - 15 406 szt.
  • Volkswagen Passat - 14 832 szt.
  • Ford Fiesta - 14 040 szt.
  • Audi A6 - 13 155 szt.

Już w statystykach importu widać, jak blisko są siebie oba modele. A jak to wygląda, jeśli chodzi o zainteresowanie Polaków w wyszukiwarce Google? Tu wszystko zależy od wieku samochodu. Polscy kierowcy dużo częściej wyszukują starszych generacji Astry. Kiedy przychodzi do nowocześniejszych aut, to znaczenia nabiera VW Golf.

Zobacz wideo Opel Astra Sports Tourer szóstej generacji

Opel Astra H i Volkswagen Golf V. Tutaj Golf nie ma żadnych szans

Na naszych mapkach Opel Astra zaznaczony jest na niebiesko, a Volkswagen Golf - na czerwono. Jeśli spojrzymy na auta kilkunastoletnie, które wciąż są bardzo popularne na polskim rynku wtórnym, to cała Polska świeci się na niebiesko.

Opel Astra H (2004-2010) nie daje żadnych szans piątej generacji Volkswagena Golfa, którą gigant z Wolfsburga produkował od 2003 do 2010 roku. Wyraźną przewagę widać także na wykresie zainteresowania w ostatnich 12 miesiącach.

Opel Astra H i Volkswagen Golf V
Opel Astra H i Volkswagen Golf V fot. Google Trends
Opel Astra H i Volkswagen Golf V
Opel Astra H i Volkswagen Golf V fot. Google Trends

Pojedynek generacji J i VI. VW Golf zaczyna odrabiać straty

Kolejną generację Opla Astry produkowano od 2009 roku, a jako pięciodrzwiowy hatchback swoją karierę zakończyła w 2015 r. O klientów rywalizowała z Volkswagenem Golfem nr VI z lat 2008-2016. Ich rywalizacja o Polaków w wyszukiwarce Google jest już znacznie bliższa remisowi. Szósty Golf zdobył cztery województwa: pomorskie, lubuskie, dolnośląskie i opolskie. Również na wykresie dystans między niebieską a czerwoną linią bardzo się zmniejszył.

Opel Astra J i Volkswagen Golf VI
Opel Astra J i Volkswagen Golf VI fot. Google Trends
Opel Astra J i Volkswagen Golf VI
Opel Astra J i Volkswagen Golf VI fot. Google Trends

Siódemka Golfa zdecydowanie dominuje nad Astrą K

Im nowsza generacja samochodu, tym Volkswagen Golf cieszy się większą popularnością. Polacy znacznie częściej wyszukują kompaktu Volkswagena. W pojedynku siódmego Golfa (2012-2020) i Astry K, to Golf dominuje nad przeciwnikiem. Mapa jest tylko czerwona, a linie wykresu dzieli przepaść:

Opel Astra K i Volkswagen Golf VII
Opel Astra K i Volkswagen Golf VII fot. Google Trends
Opel Astra K i Volkswagen Golf VII
Opel Astra K i Volkswagen Golf VII fot. Google Trends

Nowe otwarcie w wielkim pojedynku

Właśnie rozpoczęła się kolejna odsłona odwiecznego pojedynku niemieckich kompaktów. Volkswagen sprzedaje już ósmą generację swojego bestsellera. Nowy Golf jest w znacznej mierze bardzo podobny do siódemki - korzysta z tej samej, ale zmodyfikowanej płyty podłogowej i stanowi rozwinięcie sprawdzonej koncepcji. W ofercie znalazły się oczywiście nowoczesne jednostki napędowe z miękkimi hybrydami i pluginami na czele.

Z kolei Opel Astra K to prawdziwa rewolucja. Opel przeszedł pod skrzydła francuskiego koncernu PSA (teraz części megagrupy Stellantis), a nową generację oparto na bazie Peugeota 308. Korzysta z technologii i silników znad Sekwany. Za kilka lat zobaczymy, czy francuskie wsparcie pomogło Astrze w starciu z rodzimym rywalem.

Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 150 KM
Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 150 KM fot. Filip Trusz
Opel Astra Sports Tourer szóstej generacji
Opel Astra Sports Tourer szóstej generacji Fot. Rafał Mądry
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.