Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Rozpoczęcie inwestycji w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w 2020 r. Natomiast w ubiegłym roku zakończono etap opracowywania dokumentacji projektowej, a Wojewoda Świętokrzyski wydał pozwolenie na rozpoczęcie prac.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego powstaje w ciągu drogi krajowej numer 9. Będzie to droga jednojezdniowa o długości 2,6 km. Trasa będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 m szerokości, z obustronnymi poboczami gruntowymi o szerokości minimum 1,5 m (w tym opaskami bitumicznymi o szerokości po 0,7 m). Zaprojektowano także sześć obiektów mostowych (pięć mostów i wiadukt nad drogą powiatową) oraz dwa duże przepusty pełniące funkcję przejść dla małych zwierząt.
Obecnie rozpoczęły się roboty palowe w lokalizacji przyszłych obiektów mostowych. Ogółem w ramach inwestycji wykonanych będzie około 2 tysięcy pali stabilizujących podłoże gruntowe (do głębokości ok. 6-8 metrów). Z uwagi na zmienny rodzaj gruntu występujący na obszarze tej inwestycji, wykonywane jest także wzmocnienie podłoża specjalnymi kolumnami betonowymi z głowicą kruszywową.
W najbliższym czasie kontynuowane będą roboty ziemne polegające na wykonywaniu nasypów i wykopów oraz prace związane z budową obiektów mostowych. Do końca roku planowane jest wykonanie ronda przy węźle Brezelia wraz z zakończeniem robót ziemnych oraz częściowym wykonaniem konstrukcji drogowych. To umożliwiłoby otwarcie zamkniętych obecnie ze względu na roboty budowlane łącznic węzła. Budowa ronda przy włączeniu w istniejącą DK9 planowana jest w przyszłym roku.
Na ten moment roboty ziemne są zaawansowane w około 70 proc.