Kia XCeed po liftingu z wykończeniem GT-Line i lepszym wyposażeniem

Kia XCeed doczekała się liftingu. Kompaktowy crossover na rok modelowy 2023 otrzymał rozszerzenie wyposażenia oraz nową wersję GT-Line, która do tej pory w ofercie modelu XCeed nie była obecna.

Kia Ceed w wersjach nadwozia hatchback, kombi i ProCeed, otrzymała poprawki już jakiś czas temu. Teraz do rodziny dołącza zmodernizowany XCeed. Odmłodzony XCeed tak samo jak wcześniej, ma z modelem Ceed wspólne tylko przednie drzwi. Reszta elementów karoserii jest już kompletnie inna. Auto jest o 44 mm wyższe od hatchbacka, a prześwit wynosi dokładnie 184 mm w przypadku zainstalowanych 18-calowych kół.

W crossoverze inaczej przedstawia się teraz pas przedni z nowym logo firmy. Lampy, zderzak oraz grill to elementy zaprojektowane od nowa. Specjalne tylne światła z mnóstwem sześciokątnych punktów zostały zarezerwowane dla wersji GT-Line. Dekoracje zastosowane w tylnym zderzaku imitują końcówki układu wydechowego. Zachowane kontrastowe okładziny na progach oraz nadkolach z daleka podkreślają, że auto jest crossoverem. Nowością w palecie kolorów jest lakier Celadon Spirit Green.

 

We wnętrzu wersji GT-Line zagościły bardziej sportowe siedzenia oraz spłaszczony dołem wieniec kierownicy z plakietką GT-Line. Inne charakterystyczne akcenty to czarna podsufitka, gałka zmiany biegów obłożona perforowaną skórą, aluminiowe nakładki na pedały czy kontrastowe białe szwy tapicerki. Inne aktualizacje obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, błyszczący czarny panel tunelu skrzyni biegów oraz opcję w pełni cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników o rozdzielczości Full HD. W topowych wersjach znajdzie się też ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala.

W ofercie silników gamę otwiera turbodoładowane trzycylindrowe 1.0 l o mocy 120 KM i 172 Nm. Kolejna benzynowa jednostka ma pojemność 1.5 l o mocy 160 KM i 253 Nm. Następną na liście jest 1.6 l zapożyczone z Ceeda GT i ProCeeda GT, która legitymuje się mocą 204 KM i 265 Nm. Dzięki temu drugiemu silnikowi i siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów XCeed przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy.

Silnik wysokoprężny 1.6 l o mocy 136 KM i 280 Nm jest miękką hybrydą za sprawą 48-woltowej technologii zmniejszającej emisje CO2 nawet o 10 procent. Moc na koła przekazuje sześciobiegowa skrzynia manualna lub 7-biegowe DCT zwiększające moment obrotowy do 320 Nm.

Najoszczędniejszym układem napędowym po raz kolejny będzie hybryda plug-in z 1.6-litrową jednostką benzynową, silnikiem elektrycznym o mocy 44,5 kW, sześciobiegowym, dwusprzęgłowym automatem i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 8,9 kWh. Kia informuje, że XCeed PHEV legitymujący się mocą systemową 140 KM i 265 Nm, potrafi przejechać na energii elektrycznej do 60 kilometrów w mieście.

Kia XCeed ma pojawić się w europejskiej ofercie we wrześniu. Kompakt niezmiennie objęty będzie 7-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 150 000 kilometrów. 

Kia XCeed PHEV po liftinguKia XCeed PHEV po liftingu Fot. Kia

Więcej o:
Copyright © Agora SA