Pomimo problemów z dostawami podzespołów, sprzedaż Dacii wzrosła o 5,9 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku. Do końca czerwca 2022 roku zarejestrowano 277 995 nowych samochodów. Za ten wynik odpowiada sukces bestsellerowych modeli: Sandero (112 000 sztuk, +1,8 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) i Dustera (99 000 sztuk, +5,5 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) oraz dwóch nowych modeli: Springa (20 000 sztuk) i Joggera (21 700 sztuk).
Dacia jest jedyną europejską marką spośród 20 największych marek na europejskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, która odnotowała wzrost. W Europie marka Dacia zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Dacia Sandero pozostaje od 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster umocnił swoją pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a od 2018 roku. Zamówienia na elektryczną Dacię Spring oraz modele z silnikiem ECO-G (dwupaliwowe – benzynowe i LPG) łącznie stanowią niemal połowę wszystkich zamówień.
Te wyniki marka zawdzięcza pozyskaniu nowych klientów i niezwykle wysokiej lojalności obecnych klientów wobec marki (z danych za 2021 r. dla krajów 5G wynika, że 76 proc. nabywców Dacii wcześniej posiadało samochód innej marki, a 64 proc. właścicieli Dacii kupiło ponownie samochód tej marki).
Wzrost sprzedaży Dacii pomimo ostrego pogorszenia sytuacji na rynku potwierdza, że marka wybrała trafne pozycjonowanie zgodnie z filozofią najlepszego stosunku jakości do ceny. Wersje elektryczne oraz z silnikiem ECO-G odpowiadały za niemal połowę wszystkich zamówień w pierwszym półroczu 2022, co odzwierciedlało dążenie marki do promowania napędów bardziej przyjaznych dla środowiska
- powiedział Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii.
W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 0,5 proc., osiągając 4,65 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. Z 5378 zarejestrowanymi pojazdami do końca czerwca 2022 r. (+16 proc. w porównaniu z I poł. 2021 r.) Dacia zajmuje miejsce na podium jako trzecia najlepiej sprzedająca się marka na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.
Z ciekawostek warto podkreślić, że na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych, Dacia Duster została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku. Całkowicie nowa Dacia Jogger, najbardziej przystępny cenowo 7-osobowy samochód rodzinny na rynku (dostępny w Polsce od kwietnia 2022 r.), wykorzystuje swoje wyjątkowe atuty na rynku z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).