To już koniec. BMW rezygnuje z produkcji popularnego samochodu elektrycznego

BMW i3 to model, który zapoczątkował elektryfikację w bawarskiej marce. Już niebawem ostatnie egzemplarze tego modelu zjada z taśm produkcyjnych. Co z następcą najmniejszego samochodu elektrycznego w gamie?

Model i3 był jednym z pierwszych samochodów na rynku, który już od pierwszych założeń powstał jako samochód elektrycznych. Auto spolaryzowało wszystkich fanów bawarskiej marki – miało wielu entuzjastów, a także wielu krytyków. BMW zadecydowało o zakończeniu produkcji tego modelu, a tymczasem na rynku pojawi się specjalna, pożegnalna wersja HomeRun.

Więcej informacji na temat motoryzacyjnych premier znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Niemiecka marka zaprezentowała dwa warianty limitowanej wersji HomeRun. Warto na początku wspomnieć, że powstanie tylko 10 egzemplarzy w takiej specyfikacji. Będą się wyróżniać niedostępnym dotychczas lakierem Frozen Dark Grey i Frozen Red II.

Samochody będą standardowo wyposażone w 20-calowe felgi, przyciemnione szyby, adaptacyjne reflektory oraz szklany dach. W kabinie zainstalowano fotele obszyte skórą oraz nagłośnienie od firmy Harmann Kardon.

Zobacz wideo

Samochód zadebiutował w 2013 roku. Całkowita produkcja BMW i3 wyniosła 250 tys. egzemplarzy. Przez cały okres produkcji samochód zachował swoją oryginalną stylistykę – co kilka lat delikatnie modyfikowano wygląd oraz napęd. Pierwsze wersje BMW i3 oferowały zasięg ok. 120 kilometrów, ale z biegiem czasu zwiększył się dwukrotnie.

Przez pewien okres była dostępna wersja i3 REx (Range Extender), wyposażona w silnik spalinowy działający jako generator prądu. Dwucylindrowy silnik o mocy 38 KM służył do doładowywania akumulatora. Zbiornik o pojemności 9 litrów pozwalał zwiększyć zasięg nawet o 130 km.

Żywot BMW i3 kończy się, ale fabryka należąca do niemieckiej marki nie przestanie działać. Będą tam produkowane komponenty do innych aut elektrycznych niemieckiego koncernu. Niewykluczone, że na dotychczasowej linii produkcyjnej i3 pojawi się nowe, elektryczne MINI Countryman.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.