Kia Rio 1.5 CRDi. Z zaskoczenia...

Nowe Rio z poprzednią generacją wspólną ma tylko nazwę. Reszta jest lepsza. Łącznie z ceną.

Pierwsze zaskoczenie nastąpiło kilka sekund po zajęciu miejsca za kierownicą Rio. Standard wykończenia niczym nie odbiega od aut francuskich czy niemieckich. Gdybym wcześniej nie jeździł najmniejszym samochodem tej marki - Picanto - musiałbym wysiąść z auta i upewnić się, że to Kia. Dlaczego? Model Picanto stanowił - moim zdaniem - przełom w podejściu Koreańczyków do stylizacji i doboru materiałów wykończeniowych. Od momentu pojawienia się na rynku tego modelu można zapomnieć, że samochody Kia miały kiedyś niestarannie wykończone wnętrze. Przyzwoita tapicerka, elegancko i funkcjonalnie zaprojektowana deska rozdzielcza, dobre spasowanie elementów to zalety, które wpadają w oko podczas pierwszego kontaktu z tym pojazdem. Linia Rio także nie pozostawia wiele do życzenia. Auto jest krótsze od poprzedniej generacji (o 250 mm), ale ma szerszy rozstaw osi (o 90 mm). Dzięki temu wnętrze jest obszerniejsze. Nowe Rio jest też wyższe (o 50 mm), nieco szersze i... zgrabniejsze od poprzednika.

Wybrałem hatchbacka z turbodoładowanym dieslem o pojemności 1493 cm3 i mocy 110 KM. Zarówno osiągi, jak i praca tej jednostki napędowej nie dawały powodu do narzekania. Moment obrotowy 235 Nm dostępny przy 2000 obr/min to, jak na małego diesla, wynik doskonały. Na dystansie ok. 300 kilometrów, głównie poza miastem, auto spaliło 5,4 l/100 km. To pokrywa się z danymi deklarowanymi przez producenta. Przyjemność jazdy psują niestety źle wyprofilowane fotele. Oparcia nie tylko nie mają trzymania bocznego, ale są także zbyt płaskie.

W wersjach benzynowych auto będzie dostępne także z silnikiem 1.4 16V

(97 KM) oraz 1.6 (112 KM) ze zmiennymi fazami rozrządu. Dokładna cena samochodu z dieslem będzie podana niebawem. Natomiast najtańsze Rio z silnikiem benzynowym 1.4 16V kosztuje 34 400 zł. Za taką kwotę będzie można kupić koreańskie auto z jedną poduszką powietrzną, bez elektrycznie sterowanych szyb i bez centralnego zamka. Ale to i tak korzystniej niż w przypadku poprzedniej generacji tego modelu.

opinia auto+

Nowe wcielenie Kii Rio to bardzo dobre auto za bardzo rozsądne pieniądze

DANE TECHNICZNE

Kia Rio 1.5 CRDi

skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa

Cena około 40 000 zł