Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Taksówki mogą być wizytówką miasta np. w Londynie czy w Nowym Jorku. Także kolor kojarzy się z danym miastem np. w Niemczech. Jak się okazuje 60 proc. sprzedawanych nowych samochodów na potrzeby przewozu osób w Hiszpanii stanowią Toyoty, a w takich miastach jak Madryt czy Barcelona jest to nawet 80 proc.
Dotychczas domyślnym modelem taksówki w tym kraju był Prius +, siedmioosobowy minivan z napędem hybrydowym trzeciej generacji. Teraz Toyota proponuje taksówkarzom nową gamę modelową opartą na zelektryfikowanych napędach – hybrydzie czwartej generacji, bezemisyjnym elektrycznym napędzie wodorowym drugiej generacji oraz napędzie elektrycznym na baterie.
Specjalna oferta taksówek, którą Toyota przygotowała na hiszpański rynek, bierze pod uwagę potrzeby taksówkarzy i ich pasażerów. Znajdują się w niej trzy sedany – Corolla Sedan Hybrid, Camry Hybrid oraz bezemisyjna Mirai z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Gamę zelektryfikowanych samochodów uzupełnia PROACE z silnikiem elektrycznym, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. W ofercie dla branży taksówkarskiej dostępny jest także jego wariant z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym.
Wszystkie samochody są wyposażone w sygnalizatory z napisem TAXI na dachu, taksometr i drukarkę. Toyota przygotowała także specjalną ofertę finansowania, przystosowaną do specyfiki firm taksówkowych. Samochody można zamawiać w całej sieci dealerskiej marki w Hiszpanii.
Szeroki wybór zatwierdzonych modeli taksówek miejskich został zaprezentowany w czerwcu podczas Madrid Taxi Fair. Nowa gama taksówek Toyoty jest dostępna dla operatorów w całej Hiszpanii. Została zaakceptowana m.in. do użytku w metropolii Barcelony i na obszarze metropolitalnym Madrytu.
Zatem jeśli w te wakacje będziecie poruszać się po hiszpańskich miastach taksówką, najprawdopodobniej będzie to Toyota.