Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Audi RS4 Avant i Mercedes-AMG C63 Kombi mają wreszcie konkurenta od bawarskiej firmy – jest to M3 Touring. Jest to kombi, o którym słyszeliśmy już od dawna.
Powstające od lat wyczynowe kombi bazuje na M3 Competition i jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 l z podwójnym turbodoładowaniem, który rozwija moc 510 KM oraz moment obrotowy wynoszący 650 Nm. Silnik jest połączony wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc do standardowego układu napędu na cztery koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia M3 Touring rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, zanim osiągnie elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 280 km/h.
Jednak wyczynowe kombi od BMW, to nie tylko mocny silnik. Monachijska firma wyposażyła sportowe kombi w sportowe zawieszenie i aktywny mechanizm różnicowy M. Dołączają do nich 19- i 20-calowe kute felgi aluminiowe, na które założono specjalne ogumienie. Do tego wsparte są mocnym układem hamulcowym, który można wyposażyć w opcjonalne tarcze węglowo-ceramiczne.
Dzięki ulepszeniom M3 Touring był w stanie okrążyć tor Nürburgring w 7:35.060, co jest nowym rekordem dla kombi. Jednak wyczyn jest bardziej imponujący, gdy weźmie się pod uwagę, że tego typu auto jest szybsze niż M5 Competition i Honda NSX drugiej generacji.
Co się tyczy wyglądu, to dziedziczy go po M3 i M4. Jest duży grill, aerodynamiczne lusterka i sportowy układ wydechowy z czterema rurami wydechowymi. Jest to też najbardziej praktyczne M3 jakie do tej pory powstało. Bagażnik ma pojemność 1510 litrów.
W kabinie podobnie jak w zwykłym M3 przyszli właściciele znajdą zakrzywiony ekran, który składa się z 12,3’’ cyfrowego zestawu wskaźników i 14,9’’ systemu informacyjno-rozrywkowego. Dołączają do nich sportowe fotele ze skóry Merino i sportowa kierownica.
BMW M3 Touring wejdzie do produkcji w listopadzie tego roku, a zamówienia będzie można składać kilka miesięcy wcześniej.