Jak Bolt radzi sobie z niewłaściwym zachowaniem kierowców? Muszą rozwiązać quiz

Coraz głośniej mówi się o przypadkach niewłaściwego zachowania wśród kierowców popularnych platform do transportu, takich jak Uber czy Bolt. W sieci pojawił się przykład, jak jedna z czołowych firm stara się pokazać, że coś robi w tym temacie.

W ostatnich miesiącach przez ogólnopolskie media przewinęło się kilka głośnych spraw związanych z niewłaściwym zachowaniem kierowców oferujących usługi transportowe w ramach aplikacji typu Uber czy Bolt. Wszystkie te sprawy zostały mocno nagłośnione medialne, w efekcie czego dostawcy usług zapowiadali zasady "zero tolerancji" oraz braku akceptacji dla jakiegokolwiek niewłaściwego zachowania kierowców wobec pasażerów.

Więcej informacji na temat rynku transportowego znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo

Firmy zapowiadały wprowadzenie ulepszeń, które zwiększą poczucie bezpieczeństwa u pasażerów. Jednak za każdym razem zapowiadały, że takie zmiany wymagają czasu oraz testów. Nie do końca wiadomo, jakich testów, ale jeden z użytkowników portalu Reddit postanowił podzielić się materiałami szkoleniowymi, jakie musiał obowiązkowo zaliczyć.

kilka slajdów z obowiązkowego szkolenia i quizu dla kierowców Bolt (jeżdżę jako kierowca od 09.21 i dopiero teraz się coś takiego pojawiło, najwidoczniej nie wszyscy znają normy społeczne, a Bolt potrzebuje potwierdzenia, że niby coś robi w tej sprawie…)

- napisał użytkownik portalu Reddit.

W przedstawionych materiałach zatytułowanych "Szkolenie dla kierowców z podstaw zachowania wobec pasażerek i pasażerów", kierowcy pracujący w ramach aplikacji Bolt mogą uzyskać informacje na temat zasad odpowiedniego zachowania wobec klientów, zobaczyć listę jakie zachowania nigdy nie powinny mieć miejsca, a na koniec uzyskać informacje na temat konsekwencji i kar wynikających z braku przestrzegania zasad.

Firma przygotowała filmy instruktażowe na temat kwestii granic osobistych oraz granic fizycznych, a także slajdy z podsumowaniem, gdzie wyszczególniono dokładne przykłady pytań lub zachowań, które nigdy nie powinny mieć miejsca w stosunku do pasażerki.

Żeby zaliczyć test wymagany jest stuprocentowy wynik. Zgodnie w informacjami przedstawionymi w aplikacji jest to konieczne do dalszej współpracy w ramach platformy. Pytanie tylko, czy "odklikanie" kolejnych slajdów i zestawu banalnych pytań tak naprawdę poprawi bezpieczeństwo?

Więcej o: