To koniec pewnej epoki. Bugatti dostarcza ostatnie modele do klientów

Bugatti Chiron to marzenie wielu fanów motoryzacji, ale już niebawem ten kultowy samochód przejdzie do historii. Producent właśnie dostarcza ostatnie egzemplarze do klientów w Europie. I to w bardzo wyjątkowym wydaniu.

W zasadzie każdy egzemplarz Bugatti Chiron jest wyjątkowy. Jednak czasami z fabryki wyjeżdżają specjalne warianty, które mają jeszcze wyższy status. Dotyczy to modeli oznaczonych nazwą L’Ébé, nawiązującą do imienia córki i zarazem najstarszego dziecka Ettore Bugatti.

Więcej informacji na temat motoryzacyjnych premier znajdziesz na stronie głównej Gazeta,pl

Produkcja samochodu w tej wersji będzie ściśle limitowana i dotyczy trzech egzemplarzy: dwóch Chiron Sport i jednego „zwykłego" Chirona. Zarazem będą to ostatnie egzemplarze dostarczane do klientów w Europie. Ta informacje mocno podnosi prestiż tych samochodów, na długo przed tym zanim zostaną przyozdobione detalami w stylu Art Deco, uwielbianymi przez L’Ébé.

Zobacz wideo Nowe czy używane? My pytamy, Polacy odpowiadają

Elementami wyróżniającymi specjalną wersją jest nadwozie z włóknem węglowym w niebieskim odcieniu, a także złote akcenty na osłonie chłodnicy i felgach. Oprócz tego dołożono złote oznaczenia, specjalną osłonę silnika oraz oznaczenia L’Ébé umieszczone na wewnętrznej stronie tylnego spojlera.

Specjalna sygnatura znajduje się również we wnętrzu pojazdu: na zagłówkach, listwach progowych i konsoli środkowej. Fotele i elementy kabiny obszyto skórą w kolorach Silk i Lake Blue. W niektórych miejscach przewija się zabarwione na niebiesko włókno węglowe, a na boczkach drzwi pojawił się motyw ukazujący "wizualną ewolucję najbardziej kultowych modeli Bugatti, od pierwszych samochodów wyścigowych Grand Prix, przez EB110, aż po modele Veyron i Chiron".

L'Ébé Bugatti urodziła się w 1903 roku. Firma podkreśla, że córka założyciela była w „bardzo bliskiej" relacji ze swoim ojcem, który "ukrył swoje własne inicjały w jej imieniu, aby L'Ébé nie musiała rezygnować z nazwiska Bugatti nawet po wyjściu za mąż". Chociaż L'Ébé nie jest postacią powszechnie znaną jak założyciel marki, napisała książkę "The Story of Bugatti".

Bugatti Chiron na hamowniTak Bugatti testuje swojego potwora. Łańcuch musi wytrzymać siłę 24 ton

Producent dostarczył już po jednym egzemplarzu modelu Chiron L'Ébé i Chiron L'Ébé Sport do klientów. Ostatni egzemplarz trafi w ręce szczęśliwego nabywcy jeszcze przed końcem miesiąca.

To oznacza koniec pewnej ery. Model Chiron zadebiutował w Europie w 2016 roku. Był pierwszym samochodem produkcyjnym o mocy 1500 KM, dzięki zastosowaniu ośmiolitrowego silnika W16 z poczwórnym turbodoładowaniem.