Nowa Zakopianka. Zanim to się stanie, potrzebny jest wariant społeczny

O tym, że nowa Zakopianka jest potrzebna, nikt nie ma wątpliwości. Zanim jednak powstanie musi przejść przez konsultacje lokalnych społeczności, gdzie zostanie wskazany korytarz przebiegu trasy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Przygotowania do budowy nowej Zakopianki spotkały się z żywym zainteresowaniem lokalnych społeczności i samorządów. Dopiero po konsultacjach i wspólnej decyzji mieszkańców, zostanie wybrany wariant drogi, którym zostaną rozrysowane potencjalne przebiegi nowej trasy. GDDKiA postanowiło wspomóc decyzję mieszkańców udostępniając pełne Studium korytarzowe oraz analizy i dane.

Zobacz wideo Dron łapał piratów na zakopiance. Wystarczyły dwie godziny nad przejściem dla pieszych

Studium korytarzowe (SK) to wstępny, ale jednocześnie jeden z kluczowych etapów złożonego i skomplikowanego procesu, jakim jest przygotowanie inwestycji drogowej. To właśnie dokumentacja przygotowana na etapie SK pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac oraz w jakim dokładnie obszarze projektanci mają wytyczyć możliwe warianty przebiegu drogi.

Zazwyczaj na tym etapie nie dochodzi do konsultacji społecznych. Najczęściej odbywa się to, gdy opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, gdzie zawarte są warianty przebiegu trasy.

Publikując pełną treść Studium można liczyć się z szeroką krytyką i długą dyskusją, ale pozwoli to też przygotować korytarz społeczny dla tej inwestycji.

Rozwiązanie, które będzie zaproponowane przez lokalne społeczności i samorządy musi spełniać kilka wymogów. Powinno być to rozwiązanie łączące istniejącą autostradę A4 na wysokości Krakowa z przebiegiem drogi ekspresowej S7 za Myślenicami (okolice węzła Stróża) oraz uwzględniające powiązania z projektowaną S52 w miejscowości Głogoczów.

Ponieważ GDDKiA zdaje sobie sprawę z tak dużego zainteresowania, zdecydowało się przesunąć datę przygotowania wariantu społecznego z 30 czerwca na 30 września.

GDDKiA informuje, że jest zadowolone z tak żywego zainteresowania i dyskusji. Przebieg trasy S7, czyli nowej Zakopianki, wpłynie na rozwój regionu i przyniesie korzyści w skali ogólnopolskiej, jak i lokalnie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA