Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Przygotowania do budowy nowej Zakopianki spotkały się z żywym zainteresowaniem lokalnych społeczności i samorządów. Dopiero po konsultacjach i wspólnej decyzji mieszkańców, zostanie wybrany wariant drogi, którym zostaną rozrysowane potencjalne przebiegi nowej trasy. GDDKiA postanowiło wspomóc decyzję mieszkańców udostępniając pełne Studium korytarzowe oraz analizy i dane.
Studium korytarzowe (SK) to wstępny, ale jednocześnie jeden z kluczowych etapów złożonego i skomplikowanego procesu, jakim jest przygotowanie inwestycji drogowej. To właśnie dokumentacja przygotowana na etapie SK pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac oraz w jakim dokładnie obszarze projektanci mają wytyczyć możliwe warianty przebiegu drogi.
Zazwyczaj na tym etapie nie dochodzi do konsultacji społecznych. Najczęściej odbywa się to, gdy opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, gdzie zawarte są warianty przebiegu trasy.
Publikując pełną treść Studium można liczyć się z szeroką krytyką i długą dyskusją, ale pozwoli to też przygotować korytarz społeczny dla tej inwestycji.
Rozwiązanie, które będzie zaproponowane przez lokalne społeczności i samorządy musi spełniać kilka wymogów. Powinno być to rozwiązanie łączące istniejącą autostradę A4 na wysokości Krakowa z przebiegiem drogi ekspresowej S7 za Myślenicami (okolice węzła Stróża) oraz uwzględniające powiązania z projektowaną S52 w miejscowości Głogoczów.
Ponieważ GDDKiA zdaje sobie sprawę z tak dużego zainteresowania, zdecydowało się przesunąć datę przygotowania wariantu społecznego z 30 czerwca na 30 września.
GDDKiA informuje, że jest zadowolone z tak żywego zainteresowania i dyskusji. Przebieg trasy S7, czyli nowej Zakopianki, wpłynie na rozwój regionu i przyniesie korzyści w skali ogólnopolskiej, jak i lokalnie.