Maserati prezentuje roadstera. Ma szklany dach, w którym można zmieniać widoczność

Maserati MC20 Cielo Spyder to roadster ze szklanym dachem. Co ciekawe szklaną powierzchnię można zrobić całkowicie przezroczystą lub nie. Wszystko zależy od preferencji.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

„Cielo" znaczy po włosku „niebo". I pasuje do samochodu z centralnie zamontowanym silnikiem, który jest roadsterem z szklanym dachem. Właśnie ten dach można zmienić z przezroczystego na nieprzezroczysty za pomocą jednego dotknięcia palcem. Natomiast chowa się on za tylną pokrywą w zaledwie 12 sekund.

Zobacz wideo Maserati, bentley i inne pojazdy trafiały do "dziupli" na Wilanowie. Paserów zatrzymano

Technologia przyciemniania dachu w kabrioletach nie jest niczym nowym. Znaleźć ją można w Mercedesie SL czy McLarenie 720S Spider. W tym jednak przypadku można zmienić go w całkowicie nieprzepuszczający światło jak w Porsche Taycan. Z tą różnicą, że w Porsche dach panoramiczny był stały, a nie otwierany jak w Maserati.

Producent zapewnia, że nieprzezroczystość można osiągnąć w temperaturach od -30 do +85 stopni Celsjusza. Czyli w założeniu będzie działać 24h przez siedem dni w tygodniu.

Dach jak wcześniej wspomniano chowa się pod tylnym panelem, który w wersji coupe jest przezroczysty i widać tam silnik. Tutaj tego się nie zobaczy. Może on być natomiast ozdobiony wielką naklejką trójzęba w kolorze matowego tytanu.

Nikt nie powinien być zdziwiony, że wersja kabrio jest lekko cięższa od coupe. Maserati dodało 65 kg, a co za tym idzie Cielo waży 1540 kg. Roadster wykorzystuje ten sam silnik co odmiana z stałym dachem. Jest to trzylitrowe V6 generujące 630 KM mocy i 730 Nm momentu obrotowego. Wykorzystuje również ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h pojazd potrzebuje 3 sekund, a od 0 do 200 km/h osiąga w 9,2 sekundy.

Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h (coupe rozpędza się do 325 km/h). Pojazd posiada dwa bagażniki. Przedni ma pojemność 50 litrów, tylny natomiast 100 litrów.

Cielo praktycznie wygląda jak wersja coupe. Pojazd może poruszać się na lekkich felgach z włókna węglowego, które zaoszczędzą 30 kg. We wnętrzu dostępna jest kierownica pokryta Alcantarą, która można zastąpić włóknem węglowym. W opcji jest także regulowana elektrycznie kolumna kierownicy.

Zaktualizowano również obrotowe pokrętło trybu jazdy na tunelu, które teraz ma cyfrowy panel dotykowy pośrodku. Wyświetlacz pokazuje, który z pięciu dostępnych trybów jest wybrany i jednym ruchem palca można go przesunąć.

Nowa trójwarstwowa bladoniebieska farba Acquamarina widoczna na zdjęciach jest dostępna za pośrednictwem programu personalizacji Fuoriserie od Maserati. Kolor jednak będzie również dostępny w limitowanej serii PrimaSerie Launch Edition. Powstanie około 60 samochodów w takiej konfiguracji.

Maserati nie podało jeszcze cen MC20 Cielo Spyder.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.