Ukraińcy sprowadzili do siebie rekordową liczbę aut z zerowym cłem. Passat nr 1

Według danych opublikowanych przez IBRM Samar, Ukraińcy przywieźli z zagranicy ponad 100 tysięcy używanych samochodów. Większość z nich to niedrogie auta warte kilka tysięcy dolarów, ale znalazło się również kilkadziesiąt luksusowych maszyn. Wiemy, jakie modele królują w zestawieniu.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Ukrainy (partner IBRM Samar) przedstawił najnowsze statystyki i trendy dotyczące tzw. zerowej odprawy celnej samochodów na Ukrainie. Ustawa w tej sprawie weszła w życie 6 kwietnia, a pierwszy samochód odprawiony na nowych zasadach pojawił się na ukraińskich drogach już 11 kwietnia.

Więcej informacji na temat Ukrainy znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Od 15 kwietnia na wschodniej granicy Polski można zauważyć zwiększony ruch związany z eksportem samochodów poza teren Unii Europejskiej. Okazuje się, że w niecałe półtora miesiąca liczba pojazdów przekroczyła 100 tys. egzemplarzy. W ciągu dnia Ukraińcy przewożą prze

Zobacz wideo

z granicę około 2,5 tys. samochodów.

Straż Graniczna, przejście graniczneMasowy eksport samochodów używanych z UE na Ukrainę. Kilkudniowe kolejki na granicy

Jakie auta sprowadzają Ukraińcy?

Według statystyk udostępnionych na stronie internetowej IBRM Samar, średni wiek aut sprowadzonych z zagranicy wyniósł 14 lat. Największą popularnością cieszą się egzemplarze wyprodukowane w latach 2003-2007. To ponad 40 tys. samochodów z całej puli wszystkich sprowadzonych pojazdów.

Średnia wartość celna sprowadzanego samochodu wynosiła w tym czasie do 5 tys. dolarów amerykańskich. Ukraińcy sprowadzali do siebie niedrogie, budżetowe samochody. Na liście najpopularniejszych modeli znajdziemy wiele hitów znad Wisły:

  1. Volkswagen Passat (5,7 tys.)
  2. Volkswagen Golf (4,5 tys.)
  3. Skoda Octavia (3,5 tys.)
  4. Audi A6 (2,4 tys.)
  5. Volkswagen Touran (2,3 tys.)
  6. Renault Megane (2,3 tys.)
  7. Audi A4 (2,3 tys.)
  8. Opel Zafira (2,1 tys.)
  9. Ford Focus (1,9 tys.)
  10. Opel Astra (1,8 tys.)

Lista importowanych pojazdów nie odbiega znacząco od rankingu za cały 2021 rok. Jako ciekawostkę podano listę samochodów z droższej kategorii cenowej. Z zerowej odprawy skorzystali właściciele 1,4 tys. samochodów o wartości ponad 20 tys. dolarów. Takie auta stanowią zaledwie 1,4 procent całego importu. Z kolei liczba samochodów o wartości powyżej 100 tys. dolarów to zaledwie 44 samochody. Oto najdroższe z nich: 

  • Mercedes-Benz G500 (dwa egzemplarze za 290 tys. dolarów)
  • Mercedes-Benz G63 (248 tys. dolarów)
  • Ferrari Roma (221 tys. dolarów)
  • McLaren 570S Spider (186 tys. dolarów)
  • Toyota Land Cruiser 20 (177 tys. dolarów)
Więcej o: