Toyota podaje dane z 4 miesięcy 2022 r. Hybrydy w natarciu

7 na 10 samochodów wyjeżdżających z polskich salonów Toyoty to hybrydy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Toyota od dawna chwali się swoimi hybrydami. Zarazem jest najchętniej wybieraną marką na polskim rynku. Teraz podała dane za pierwsze cztery miesiące tego roku.

Zobacz wideo Recenzujemy Toyotę Corollę w wersji kombi

Jak się okazuje 68 proc. sprzedanych samochodów to hybrydy. W 2021 r. w tym samym okresie było to 51 proc. Wzrost zatem wynosi 17 proc.

Tak wysoki udział samochodów hybrydowych w sprzedaży marki w Polsce oznacza, że polski rynek dołączył pod tym względem do europejskich liderów. Pewnym punktem odniesienia mogą być wyniki w Europie w 2021 roku – w tym okresie średni udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w całej Europie wynosił 58 proc., zaś w Europie Zachodniej i Środkowej 69 proc.

Od stycznia do kwietnia Toyota w Polsce sprzedała 17.907 samochodów hybrydowych, to o 2396 szt. aut więcej niż rok temu.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym w tym roku jest Corolla Hybrid, która zajmuje pozycję lidera od swojej premiery. Jej sprzedaż od stycznia od kwietnia 2022 roku wyniosła 5465 aut. Corolla jest dostępna w Europie z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru oraz z silnikami benzynowymi – wersje hybrydowe odpowiadały w tym roku za 72 proc. całkowitej sprzedaży modelu.

Drugim najczęściej kupowanym modelem hybrydowym marki jest RAV4 Hybrid, którego sprzedaż w ciągu 4 miesięcy 2022 roku wyniosła 3506 samochodów. Hybrydowe wersje odpowiadają za 91 proc. sprzedaży RAV4.

Trzecie miejsce zajmuje Toyota C-HR. Klienci marki kupili 3354 egzemplarze tego kompaktowego crossovera. Yaris Hybrid trafił do polskich kierowców w liczbie 2105 samochodów, hybrydowa Camry osiągnęła wynik 1128 aut, zaś hybrydowy Highlander zanotował sprzedaż 641 egzemplarzy.

Więcej o: