Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Budową ostatniego odcinka Łomża Zachód – Kolno zajmie się firma Intercor. Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania oraz optymalizacja wykonanych wcześniej projektów wraz z wybudowaniem niemal 13-kilometrowego odcinka S61.
Nowa trasa ma być dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Wybudowane zostaną również trzy węzły drogowe - Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ - oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi.
Inwestycja zakłada również wybudowanie dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych i dróg rowerowych.
W ramach zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64).
Umowa zakłada również oddanie przynajmniej jednej jezdni, jeszcze w trakcie budowy. W ten sposób kierowcy mogliby przejechać nową drogą jeszcze w połowie 2024 r., dzięki czemu mieszkańcy Łomży zostaną uwolnieni od ruchu tranzytowego.
Cała trasa Łomża Zachód – Kolno z wszystkimi elementami towarzyszącymi ma być oddana do użytku w 2025 r.