Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Toyota cały czas promuje swoją wizję na wodór w różnych segmentach. Nie tylko w motoryzacji. Tym razem chodzi o transport.
Toyota Motor Europe, Air Liquide, producent wodoru i innych gazów przemysłowych, oraz portugalska firma CaetanoBus, produkująca wodorowy autobus H2.City Gold z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty, podpisały porozumienie o wspólnym opracowaniu zintegrowanych rozwiązań wodorowych, w tym rozwoju infrastruktury i flot pojazdów – zarówno osobowych, jak i dostawczych oraz ciężarowych.
Te trzy firmy wykorzystują swoje doświadczenie do popularyzacji tego typu napędu. Zajmują się od produkcji, przez dystrybucję do tankowania wodoru. Jednak początkowo skupią się autobusach, lekkich pojazdach użytkowych i samochodach osobowych, a w następnej kolejności zajmą się przyspieszeniem komercjalizacji napędu wodorowego w dużych samochodach ciężarowych.
Toyota, Air Liquide i CaetanoBus chcą stworzyć ekosystemy wodorowe w całej Europie. Przez to działanie chcą stymulować popyt i ułatwić dostęp do wodoru.
Ich wspólne działania obejmą rozbudowę infrastruktury i sieci stacji tankowania, a także opracowanie kompleksowej oferty na pojazdy, w tym leasingu i obsługi serwisowej, dla klientów takich jak firmy taksówkarskie, operatorzy flot czy władze lokalne.
Firmy chcą osiągnąć taki poziom rozwoju flot pojazdów wodorowych i dostępności infrastruktury tankowania, aby dalej mogły już rozwijać się na zasadach rynkowych.