Audi RS 4 i RS 5 z pakietami Competition. Więcej mocy na tylne koła, ale brak trybu "drift"

Audi wprowadza nowe pakiety Competition i Competition Plus dla modeli RS 4 Avant oraz RS 5. Zmiany dotykają zawieszenia, układy wydechowego oraz stylistyki nadwozia. Pakiety nie dodają koni mechanicznych, za to podniesiona została maksymalna prędkość.

Audi wpadło na pomysł usportowienia swoich sportowych już modeli RS 4 Avant oraz RS 5. Być może zaczerpnęło przy tym nieco inspiracji od BMW, bo to właśnie z tą marką kojarzy się nazwa "Competition". A w jaki sposób usportowić auto, które ma 450 KM oraz 600 Nm? Wprowadzając zmiany w zawieszeniu, układzie wydechowym oraz stylistce.

Więcej informacji ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Co dokładnie się zmieni?

Podstawowy pakiet Competition zwiększa prędkość maksymalną do 290 km/h oraz wprowadza bardziej sportowy układ wydechowy. Zrezygnowano także z izolacji na ścianie grodziowej. Pozwoliło to zaoszczędzić osiem kilogramów. Będzie lżej i głośniej, a więc bardziej sportowo. Pakiet daje także możliwość wyboru opon Pirelli P-Zero Corsa razem z 20-calowymi obręczami kół.

Audi RS 5 Sportback with competition plus package
Audi RS 5 Sportback with competition plus package fot. Audi

Pakiety obejmują także zmiany wewnątrz. Dotyczą one przede wszystkim foteli. Pojawi się materiał Dynamica, wykorzystujący włókna PET z recyklingu, a boczne panele otrzymają wykończenie Piano Black. Pasy bezpieczeństwa będą posiadały czerwony akcent.  Reflektory zyskają dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję kierowania wiązką światła, aby nie oślepiać innych kierowców.

Audi RS 5 Coupé with competition plus package
Audi RS 5 Coupé with competition plus package fot. Audi
Audi RS 4 Avant with competition plus package
Audi RS 4 Avant with competition plus package fot. Audi
Zobacz wideo Robimy kółka nowym Audi RS3. Zobacz, jak działają systemy 400-konnego hot hatcha

Competition Plus - jeszcze bardziej rasowo

Większe zmiany wprowadza pakiet "Competition Plus". To przede wszystkim gwintowane zawieszenie, które standardowo obniża prześwit o 10 milimetrów, ale kierowca może obniżyć go manualnie o kolejne 10. Do wyboru będą także trzy tryby pracy całego układu zawieszenia. Na lepsze prowadzenie wpłyną także sztywniejsze stabilizatory.

Audi RS 5 Coupé with competition plus package
Audi RS 5 Coupé with competition plus package fot. Audi

Więcej mocy na tylne koła

Za sprawą nowego sportowego mechanizmu różnicowego, a także zmian w oprogramowaniu jednostki sterującej oraz skrzyni biegów, większa część napędu ma zostać przeniesiona na tylne koła. Nie znajdziemy jednak trybu "drift" znanego z modelu RS3. Krótszy za to będzie czas zmiany przełożenia oraz odczuwalne większe zróżnicowanie pomiędzy różnymi trybami jazdy. Producent obiecuje także, że silnik będzie pozwalał na większe obciążenia w trybie "dynamic".

Jak zmienią się osiągi?

Audi RS 4 z pakietem Competition Plus rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. To o 0,2 sekundy szybciej względem standardowej wersji. Audi RS 5 osiąga pierwszą setkę w 3,8 sekundy, a to oznacza poprawę jedynie o 0,1 s. Producent deklaruje także, że za droga hamowania ze 100 km/h ulegnie skróceniu o dwa metry.

Audi nie podaje jeszcze cen pakietów w złotówkach, ale za pakiet Competition zapłacimy 7 875 euro, a za pakiet Competition Plus 11 875 euro.

Więcej o: