Tesla ma poważny problem. Około 130 tys. aut objętych akcją serwisową

Amerykańska organizacja ds. bezpieczeństwa drogowego (NHTSA) ogłosiła poważną akcję serwisową obejmującą około 130 tys. egzemplarzy Tesli. W niektórych samochodach może dochodzić do awarii urządzenia multimedialnego, która może wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.

Akcja serwisowa obejmuje Model S i Model X wyprodukowane w latach 2021 i 2022, a także Model Y z 2022. Zagraniczne źródła poinformowały, że problem dotyczy egzemplarzy, w których dochodziło do zawieszania centralnego wyświetlacza. W przypadku Tesli to dość poważny problem, ponieważ urządzenie obsługuje większość urządzeń na pokładzie samochodu.

Więcej informacji na temat akcji serwisowych znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Problem stanowi wadliwy mikroprocesor, którzy przegrzewa się podczas szybkiego ładowania samochodu. Z tego powodu może dochodzić do zakłóceń nie tylko w działaniu nawigacji, klimatyzacji czy kamery cofania, ale wielu krytycznych dla bezpieczeństwa systemów. Główny ekran w Tesli pozwala sterować oświetleniem, wycieraczkami czy pracą autopilota.

Zobacz wideo

Producent odnotował już kilka zgłoszeń klientów od początku tego roku. W niektórych samochodach wymieniono mikroprocesor na nowy, ale ostatecznie okazało się, że usterkę można wyeliminować poprzez poprawkę w oprogramowaniu.

To oznacza, że użytkownicy samochodów podlegających pod akcję serwisową nie będą musieli odwiedzać autoryzowanego serwisu. Problem zostanie rozwiązany poprzez zdalną wymianę oprogramowania.

Więcej o: