Powstaną kolejne kilometry trasy S19 Via Carpatia. GDDKiA otworzyła oferty

Rzeszowski oddział GDDKiA poinformował o otwarciu ofert na projekt i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 Lutcza-Domaradz w województwie podkarpackim. To dość trudna i kosztowna inwestycja, a w jej ramach powstanie prawie kilometrowy tunel po górą.

Nowy odcinek trasy S19 będzie wchodzić w skład międzynarodowego szlaku Via Carpatia łączącego północ i południe Europy. Fragment trasy pomiędzy miejscowościami Lutcza i Domaradz ma długość ok. 6,4 km. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ramach inwestycji zostanie zbudowany węzeł drogowy Domaradz oraz tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w Lutczy.

Więcej informacji na temat inwestycji drogowych w Polsce znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Inwestycja przewiduje budowę obiektów inżynierskich, w tym dwukanałowego tunelu o długości około 990 metrów znajdującego się pod górą Hyb. W ramach innych obiektów znajdujących się w podkarpackiej części Via Carpatia powstaną: estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów, przejście dla zwierząt.

Zobacz wideo Vito Bambino i Jaguar Originals. "Cenię sobie wolność w wyborach"

W ramach inwestycji zostanie zbudowany Obwód Drogowy w Domaradzu oraz Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące obiekty w ciągu trasy S19 na terenie województwa. Do tego powstaną jeszcze dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR.

Realizacja tego odcinka nie będzie łatwa, ponieważ przebiega przez teren o bardzo skomplikowanej budowie geologicznej. Do tego dochodzą jeszcze wzniesienia i dolny, w których dominują lasy. Na tym specyficznym terenie występują również osuwiska.

Oferty na budowę S19 Lutcza – Domaradz

  • Kolin Inaaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - 1 351 770 000,00 zł;
  • konsorcjum: PORR i PORR Bau - 1 494 381 572,79 zł;
  • Stecol Corporation - 1 665 128 088,01 zł;
  • konsorcjum: Gulermak i Gulermak Agir Sanayi Inaaat ve Taahhut - 1 666 650 000,00 zł;
  • konsorcjum: Mirbud, Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż - 1 746 231 000,00 zł;
  • Nurol Inaaat ve Ticaret - 1 748 353 923,94 zł;
  • konsorcjum: Budimex i Doprastav - 1 746 675 906,01 zł;
  • konsorcjum: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion - 2 139 661 614,41 zł.

GDDKiA otworzyła oferty od firm, które wystartowały w przetargu na budowę odcinka. Spośród siedmiu ofert zostanie wyłoniona jedna. Będą oceniane pod kątem następujących kryteriów: 

  • cena (60 proc.),
  • przedłużenie okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, Centrum Zarządzania Tunelami oraz budynków technicznych (20 proc.),
  • przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.),
  • termin realizacji kontraktu (10 proc.).
Więcej o: