Wymiana oleju w Bugatti Veyron. Trwa 27 godzin i kosztuje majątek

Wymiana oleju to jedno z najprostszych zadań związanych z serwisowaniem pojazdu. Zakładamy, że wielu naszych czytelników robiło to wielokrotnie na własną rękę. W przypadku zwykłych samochodów to przysłowiowa "bułka z masłem", ale Bugatti Veyron to nie Volkswagen Passat.

Na profilu firmy Royalty Exotic Cars pojawił się film pokazujący jak wygląda procedura wymiany oleju w Bugatti Veyron. Większość posiadaczy supersamochodów serwisuje takie pojazdy w ASO. Jednak w tym przypadku właściciel stwierdził, że wydatek rzędu 21 tys. dolarów to gruba przesada. Zgodnie z procedurami serwisowymi wymiana oleju zajmuje w tym modelu aż 27 roboczogodzin.

Więcej ciekawych filmów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Cena wydaje się mocno przesadzona, ale proces wymiany oleju w tym modelu wcale nie jest taki prosty. Nie wystarczy po prostu odkręcić korek, spuścić olej i wymienić filtr. Na początek trzeba wstawić samochód na podnośnik, a następną czynnością jest demontaż sporej części nadwozia.

Zobacz wideo

W następnym kroku trzeba zdemontować tylne koła, później karbonowe nadkola, aby dostać się do śrub, które są ukryte za karoserią. Później pozostaje już tylko tylny spojler oraz osłona silnika wykonana z włókna węglowego. Ostatni element jest spory, co wyraźnie widać na filmie.

Steve Jenny, kierowca testowy BugattiNawet jeśli kupujesz nowe Bugatti, ktoś nim jeździł przed tobą. Zawsze ten sam człowiek

Gdy w końcu uda się dotrzeć do silnika, pozostaje wymiana filtra powietrza i spuszczenie zużytego oleju.  Nie jest to prosta czynność, ponieważ Veyron ma aż 16 korków olejowych, które należy usunąć. Po spuszczeniu oleju można w końcu odkręcić stary filtr i wymienić go na nowy.

Po wykonaniu tej czynności należy powtórzyć wszystkie kroki od końca i złożyć samochód do stanu pierwotnego. Proste, prawda?

 
Więcej o: