Czy Lancia wróci na salony? Stellantis taki ma plan

Lancia ma być znowu eksportowana. Po latach zaniedbań w FCA, Stellantis chce by matka wróciła na główne rynki. Przy okazji ma nawiązywać do historii.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Grupa FCA wycofała Lancię ze wszystkich rynków poza Włochami. Zresztą tam tylko była obecna za sprawą jednego modelu – Ypsilon. Stellantis ma jednak inny plan i chce by marka stała się premium oraz całkowicie elektryczna.

Zobacz wideo Fiat 500. Czy miejski elektryk zrewolucjonizuje polskie drogi?

Nowi/starzy właściciele Lancii planują wprowadzać nowe modele co dwa lata. W sumie ma być ich trzy. Na pierwszy rzut trafi całkowicie nowy Ypsilon, który zadebiutuje w 2024 r. Będzie on dostępny w wersji hybrydowej i elektrycznej. Ma on zastąpić model, który zadebiutował w 2011 r.

Kolejny model będzie crossoverem i będzie nazywać się Aurelia. Nazwa ta wykorzystywana była w latach 1950-58 i można ją było zobaczyć na sedanach, coupe i kabrioletach. Wróci ona w 2026 r. Wreszcie w 2028 r. powróci również Delta. Zarówno Aurelia, jak i Delta dostępne będą wyłącznie jako auta elektryczne. Do 2028 r. Ypsilon również pozbędzie się swojej odmiany hybrydowej.

Chociaż już wcześniej Stellantis wspominał o swoich planach. Teraz wreszcie podano trochę szczegółów. Nowe modele mają garściami czerpać z bogatego dziedzictwa Lancii, reinterpretując kultowe elementy „w nowoczesny i współczesny sposób".

Fabryka Melfi należąca do koncernu StellantisNastępca Opla Insignia, nowy DS i Lancia wyjadą z włoskiej fabryki

Lancia zapowiada, że ich nowe auta będą miały podświetlany grill. Nie jest to niczym nowym, BMW, Rolls-Royce, Mercedes czy Skoda mają już taką opcję w swoich autach. Należy jednak pamiętać, że grill będzie całkowicie zasłonięty, gdyż będą to pojazdy EV.

Za projekt wszystkich trzech modeli Lancii odpowiedzialny będzie Jean-Pierre Ploué, który niedawno został mianowany dyrektorem Lancia Design w Torino Centro Stile.

Wnętrze ma być głównie wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Wygląd, jak i materiały mają konkurować z tymi w Mercedesie. Jeśli chodzi o sam design, to wnętrze ma być inspirowane starymi modelami marki oraz włoskimi meblami.

Lancia wprowadzi również wirtualny interfejs „SALA" (Sound Air Light Augmented). Dzięki temu kierowca będzie kontrolował dźwięk systemu audio, klimatyzację i oświetlenie otoczenia. Podobna atmosfera będzie odtworzona w nowych salonach Lancii.

Lancia chce otworzyć 100 swoich salonów w 60 największych europejskich miastach. Zakładają również, że połowa sprzedaży będzie generowana za pomocą internetu.

Więcej o: