Trasa S19 nie zatrzymuje się. Rusza dalej na południe

Via Carpatia wchodzi w etap najtrudniejszy technologicznie. 10 km pomiędzy Rzeszowem Południe a Babicą. Na trasie znajduje się również tunel.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Via Carpatia rozbudowuje się. Ruszają właśnie prace związane z ponad 10 kilometrowym odcinkiem pomiędzy węzłami Rzeszów Południe a węzłem Babica. Wykonawcą jest konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción.

Zobacz wideo Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Rzecznik GDDKiA odpowiada

Odcinek powstaje w ramach systemu Projektuj i Buduj. Wykonawca opracował już dokumentację techniczną, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a teraz rozpoczyna prace budowlane. Po zakończeniu budowy, do zadań wykonawcy należeć będzie opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Powstanie też węzeł Babica (węzeł typu trąbka). Zakres prac obejmuje także budowę obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ponad 2 km (najtrudniejszy element inwestycji ze względu na teren, będzie się znajdował 100 m pod powierzchnią ziemi), sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową w ciągu istniejącej DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19.

W ramach umowy wybudowane zostanie również pierwsze w województwie podkarpackim Centrum Zarządzania Tunelem. Inwestycja obejmuje również budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP kat. II Lutoryż (kierunek Rzeszów) i MOP kat. I Lutoryż (kierunek Barwinek) oraz dwa lądowiska dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Zadanie zlokalizowane jest w powiecie rzeszowskim i strzyżowskim, na terenie gmin Rzeszów, Boguchwała, Czudec, Niebylec i Strzyżów.

Zakończenie prac zaplanowano na 2026 r.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.