Subaru WRX STi nie powstanie. A poziom wyposażenia STI byłby ok?

Subaru jakiś czas temu zapowiedziało, że nie wprowadzi nowego WRX STi. Jednak w Japonii można kupić Subaru z plakietką STI.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Chociaż WRX w Polsce nie był dostępny od jakiegoś czasu, to po drugiej stronie Atlantyku nadal można było je kupić. Wszyscy spodziewali się, że japoński producent wprowadzi nową generację WRX STi, ale na oczekiwaniach pozostało.

Zobacz wideo 440 KM zamkniętych w kompaktowym SUV-ie. Porsche udowadnia, że jest producentem samochodów sportowych

Ludzie z Subaru twierdzą, że nie ma sensu tworzenia nowego WRX STi ze względu na to, że świat się zmienia, elektryfikacja postępuje i taki twór miałby bardzo krótką datę ważności. Jak się jednak okazuje w Japonii można kupić Subaru z emblematem STI, ale nie w takiej formie jak wszyscy się spodziewają.

W Japonii można zakupić WRX S4. Dopisek STI natomiast jest po prostu poziomem wyposażenia, a nie zmianami mechanicznymi auta. Pod maską znajduje się silnik o pojemności 2.4, który generuje 275 KM mocy i 374 Nm momentu obrotowego.

Subaru Impreza WRX V12 BiturboSubaru Impreza z silnikiem V12 biturbo to czyste szaleństwo. 1000 KM i napęd na tylne koła

Odmiana STI (są dwie STI Sport R i STI Sport R EX) jest na szczycie wariantów wyposażenia. W jej skład wchodzą sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami, wykończenie imitujące włókno węglowe i aluminiowe pedały. Wersje STI otrzymują również 11,6-calowy ekran dotykowy dla systemu informacyjno-rozrywkowego Starlink oraz 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który nie jest montowany w samochodach amerykańskich ani japońskich o niższej specyfikacji.

Co ciekawe amerykańskie odmiany WRX w wyższych wersjach wyposażenia mają taką samą specyfikację co japońskie STI, ale bez tego charakterystycznego emblematu. Pytanie czy jest sens go doklejać, jeśli to nie jest prawdziwe STi?

Więcej o: