Audi RS3 na śniegu. Napęd na cztery koła w drifcie

Audi po raz pierwszy zastosowało system RS Torque Splitter w RS3. Dzięki temu łatwiej jest driftować.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Audi z napędem quattro jest przez niektórych uważane za coś wyjątkowego. Jak się okazuje można ślizgać się z napędem na wszystkie koła i udowodnił to model RS3.

Zobacz wideo Robimy kółka nowym Audi RS3. Zobacz, jak działają systemy 400-konnego hot hatcha

Jak przekonuje Audi, wystarczy wejść w podmenu, aby wybrać odpowiedni tryb jazdy, a w RS3 jest ich siedem: efficiency, comfort, auto, dynamic, RS Individual oraz dwa profile jazdy specyficzne dla RS 3: RS Performance do jazdy po torze wyścigowym i RS Torque Rear do jazdy po zamkniętych drogach. Właśnie dzięki temu ostatniemu można bawić się w drift.

Jednak, żeby go wykorzystać, to kluczowym elementem jest RS Torque Splitter. Mechanizm różnicowy tylnej osi ze sprzęgłem wielopłytkowym został zastąpiony elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym na każdym z kół tylnej osi. Dzięki temu, układ RS Torque Splitter może płynnie i w pełni zmiennie rozdzielać moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami. W rezultacie uzyskano lepszą stabilność, szczególnie na mokrej nawierzchni oraz lepszą zwrotność podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Tryb RS Torque Rear, zaprojektowany specjalnie na zamknięte drogi, wywołuje znaczną nadsterowność, przenosząc cały moment napędowy na tylną oś na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu.

Dzięki zastosowaniu tego trybu i systemu w RS3 można spokojnie driftować.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.