Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Obwodnica Łomży nie ma szczęścia. Najpierw włoski wykonawca TOTO, który poczynił wiele prac projektowych i uzyskał pozwolenie na realizację nie rozpoczął budowy, a później kazaska firma wchodząca w skład konsorcjum wycofała się, przez co obwodnica straciła kolejnego wykonawcę.
Teraz jednak wszystko wskazuje na to, że może coś się ruszy w tej sprawie. Kolejny przetarg wygrała firma Intercor.
W sumie w nowym przetargu wpłynęło siedem ofert. W obecnej sytuacji pozostałe firmy, które nie zostały wyłonione jako wygrane mają czas do 4 kwietnia złożyć odwołanie od decyzji GDDKiA. Jeśli takowe nie wpłynął, to planowane jest podpisanie umowy jeszcze w maju tego roku.
Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania oraz optymalizacja wykonanych wcześniej projektów wraz z wybudowaniem niemal 13 km drogi ekspresowej S61. Ma to być dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wybudowane zostaną?trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi.
Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych czy dróg rowerowych. Przewidziano także urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, urządzenia oczyszczające, takie jak separatory oraz przejścia dla zwierząt.
W ramach zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej?DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek?DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą?DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64).