Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
W świecie motoryzacji dochodzi do różnych przejęć i zmian. Raz zakłady produkują małe auta, by za chwilę przystosować linię produkcyjną do produkcji dużych pojazdów. Jednak to co zrobiło Mitsubishi, a raczej nie zrobiło to zmiana dosyć ciekawa.
Mitsubishi sprzedało swoją fabrykę w Japonii, gdzie był produkowany model Pajero. Nowym właścicielem została firma produkująca papier toaletowy i bibułę – Daio Paper. Przedsiębiorstwo zakupiło obiekt za 34 mln dolarów.
Nikkei Asia donosi, że umowa może zostać ogłoszona w tym tygodniu i do końca marca 2023 r. japoński producent przekaże grunty i obiekty Daio. Mitsubishi zamknął fabrykę w 2020 r. i była to pierwsza japońska fabryka zamknięta od 2001 r.
W szczytowym momencie fabryka produkowała 170.000 pojazdów rocznie, ale sprzedaż spadła w ostatnich latach, a w 2019 r. zakład wyprodukował zaledwie 63.000 pojazdów.
Ogólnie rzecz biorąc, produkcja Mitsubishi ostatnio spadła. W 2021 roku producent samochodów wyprodukował w Japonii zaledwie 400.000 pojazdów, czyli o około 30 procent mniej niż przed pandemią. Sprzedaż zakładu jest częścią szerszego planu redukcji kosztów stałych poprzez takie kroki, jak redukcja personelu i oferowanie pracownikom w Japonii ofert wcześniejszych emerytur w 2021 roku. Raporty wskazują, że prawie jedna trzecia pracowników zostanie przeniesiona na inne stanowiska w firmie, jedna trzecia podjęła pracę w innych firmach, a inni przyjęli oferty wcześniejszej emerytury.
Daio Paper jest czołowym japońskim producentem chusteczek do twarzy i toalety, a jego wydajność wzrosła o ponad 40.000 ton miesięcznie w zeszłym roku dzięki wzrostowi sprzedaży związanemu z pandemią.