Audi pokazuje nowy koncept. A6 Avant e-tron to kombi, za którym na pewno się obejrzysz

Audi prezentuje A6 Avant e-tron concept. Auto zapowiada produkcyjny model i oparto je na nowej elektrycznej platformie PPE. To pod wieloma rewolucyjny model.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Niemiecki producent nie kryje, że A6 Avant e-tron ma być zapowiedzią przyszłego modelu A6 e-tron, który zadebiutuje w 2024 r. Już teraz zaprezentowany koncept wygląda jakby miał zjechać z linii produkcyjnej.

Zobacz wideo "3 tysiące kilometrów elektrykiem do raju elektryków". Podróż Audi Q4 Sportback e-tron z Warszawy do Norwegii

Przód auta jest dosyć dobrze znajoma. Podobną miał A6 Sportback e-tron concept, jednak grill odrobinę się różni. Zachowuje charakterystyczny, zamknięty wygląd linii e-tron, ale wprowadza bardziej wyraźne wgłębienia. Całość projektu dopełniają 22-calowe koła oraz mnóstwo wypukłych i wklęsłych krawędzi wzdłuż boku auta.

Jeśli chodzi o wymiary, to kombi współdzieli je z Sportbackiem: 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Zgodnie z tradycją modeli e-tron, zamiast lusterek bocznych są kamery. Avant wykorzystuje również te same konfigurowalne światła LED, które zastosowano w zeszłorocznym A6 Sportback concept, co, jak obiecuje Audi, przełoży się na najcieńsze reflektory wprowadzone do produkcji.

Jednak z całego nadwozia, to tył przyciąga najbardziej uwagę. Widać tam pasek świetlny na całej szerokości auta, która niemal przypomina drugi spojler. Audi podkreśla, że aerodynamika była kluczowa w trakcie projektowania tego samochodu. Widać także spojler nad tylną szybą, która została wciśnięta pomiędzy wspomnianą część, a załamanie nad światłami. Poniżej klapy bagażnika dostrzec można dyfuzor, który został mocno zintegrowany ze zderzakiem.

A6 Avant e-tron jak wcześniej wspomniano wygląda niemal jak gotowy produkt. Zresztą Audi z tym się nie kryje. Jednak dopiero bliżej wejścia modelu na rynek poznamy więcej szczegółów, jak np. zdjęcia wnętrza.

Jednak można już coś powiedzieć na temat napędu. Prawdopodobnie podstawowe modele będą w stanie osiągnąć 100 km/h w około 7 sekund, jednak odmiany bardziej sportowe będą w stanie zejść poniżej 4 s. Natomiast zasięg wynosić ma nawet 700 km.

Avant jest wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh. Używając 800-woltowego systemu ładowania (jak w e-tron GT), 80-procentowe ładowanie można było uzyskać w ciągu zaledwie 25 minut.

A6 Avant e-tron concept, podobnie jak zeszłoroczny brat oparty jest na nowej platformie PPE. PPE lub Premium Platform Electric to modułowy system opracowany wspólnie z Porsche. Co najważniejsze, będzie stanowić podstawę następnego Macana.

Pierwszy model produkcyjny oparty na tej platformie zostanie zaprezentowany w przyszłym roku. Możliwe, że będzie to Q6 e-tron. Jednak niemiecki producent twierdzi, że ma już w planach więcej modeli z różnych segmentów, nie tylko SUV-y.

Audi już wcześniej potwierdziło, że od 2026 roku będzie wprowadzać na rynek wyłącznie w pełni elektryczne pojazdy. Nic więc dziwnego, że kultowy kształt Avanta współgra z technologią akumulatorową.

Więcej o: