Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Niemiecki producent nie kryje, że A6 Avant e-tron ma być zapowiedzią przyszłego modelu A6 e-tron, który zadebiutuje w 2024 r. Już teraz zaprezentowany koncept wygląda jakby miał zjechać z linii produkcyjnej.
Przód auta jest dosyć dobrze znajoma. Podobną miał A6 Sportback e-tron concept, jednak grill odrobinę się różni. Zachowuje charakterystyczny, zamknięty wygląd linii e-tron, ale wprowadza bardziej wyraźne wgłębienia. Całość projektu dopełniają 22-calowe koła oraz mnóstwo wypukłych i wklęsłych krawędzi wzdłuż boku auta.
Jeśli chodzi o wymiary, to kombi współdzieli je z Sportbackiem: 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Zgodnie z tradycją modeli e-tron, zamiast lusterek bocznych są kamery. Avant wykorzystuje również te same konfigurowalne światła LED, które zastosowano w zeszłorocznym A6 Sportback concept, co, jak obiecuje Audi, przełoży się na najcieńsze reflektory wprowadzone do produkcji.
Jednak z całego nadwozia, to tył przyciąga najbardziej uwagę. Widać tam pasek świetlny na całej szerokości auta, która niemal przypomina drugi spojler. Audi podkreśla, że aerodynamika była kluczowa w trakcie projektowania tego samochodu. Widać także spojler nad tylną szybą, która została wciśnięta pomiędzy wspomnianą część, a załamanie nad światłami. Poniżej klapy bagażnika dostrzec można dyfuzor, który został mocno zintegrowany ze zderzakiem.
A6 Avant e-tron jak wcześniej wspomniano wygląda niemal jak gotowy produkt. Zresztą Audi z tym się nie kryje. Jednak dopiero bliżej wejścia modelu na rynek poznamy więcej szczegółów, jak np. zdjęcia wnętrza.
Jednak można już coś powiedzieć na temat napędu. Prawdopodobnie podstawowe modele będą w stanie osiągnąć 100 km/h w około 7 sekund, jednak odmiany bardziej sportowe będą w stanie zejść poniżej 4 s. Natomiast zasięg wynosić ma nawet 700 km.
Avant jest wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh. Używając 800-woltowego systemu ładowania (jak w e-tron GT), 80-procentowe ładowanie można było uzyskać w ciągu zaledwie 25 minut.
A6 Avant e-tron concept, podobnie jak zeszłoroczny brat oparty jest na nowej platformie PPE. PPE lub Premium Platform Electric to modułowy system opracowany wspólnie z Porsche. Co najważniejsze, będzie stanowić podstawę następnego Macana.
Pierwszy model produkcyjny oparty na tej platformie zostanie zaprezentowany w przyszłym roku. Możliwe, że będzie to Q6 e-tron. Jednak niemiecki producent twierdzi, że ma już w planach więcej modeli z różnych segmentów, nie tylko SUV-y.
Audi już wcześniej potwierdziło, że od 2026 roku będzie wprowadzać na rynek wyłącznie w pełni elektryczne pojazdy. Nic więc dziwnego, że kultowy kształt Avanta współgra z technologią akumulatorową.