Nowy Opel Astra oferuje odważną i nowoczesną stylistykę. Poznaj dostępne wersje silnikowe, wyposażenie oraz cennik.
fot. ŁK
REKLAMA
REKLAMA
Opel Astra 6 generacji został zbudowany na platformie EMP2 - tej samej, którą znajdziemy w najnowszej generacji Peugeota 308. Najnowsza Astra przeszła wyraźną metamorfozę i wpisuje się teraz w linię stylistyczną rozpoczętą przez Opla Mokkę. Świadczy o tym przedni panel Opel Vizor oraz kokpit Pure Panel. Najnowsza generacja Astry nie jest już produkowana w polskich zakładach w Gliwicach, ani w brytyjskich w Ellesmere Port, a wyłącznie w niemieckim Russelsheim am Main.
REKLAMA
Opel Astrafot. ŁK
Opel Astra - wymiary
Wymiary nowej Astry są zbliżone do jej poprzedniczki. Zwiększyła się pojemność bagażnika, która w poprzedniej generacji wynosiła 370 litrów
długość: 4374 mm; szerokość: 1871 mm (z lusterkami: 2062 mm)
wysokość: 1441 mm
pojemność bagażnika: 422 l (możliwość powiększenia do 1339 l)
pojemność bagażnika w wersji hybrydowej: 352 l (możliwość powiększenia do 1268 l)
Po raz pierwszy Astra dostępna jest z napędem hybrydowym typu plug-in. W ofercie znajdziemy także trzycylindrowe silniki benzynowe oraz silnik Diesla. Poniżej lista wszystkich dostępnych wersji silnikowych.
Silniki benzynowe:
1.2 Turbo(110 KM, 205 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,5 l/100 km
1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,7 l/100 km
1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,8 l/100 km
Silniki Diesla:
1.5 D (130 KM, 300 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km
1.5 D (130 KM, 300 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km
Napęd hybrydowy:
1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
Opel Astrafot. ŁK
Opel Astra (2022) - cennik i wersje wyposażenia
Cena bazowa w konfiguratorze, to 82 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l oraz mocy 110 KM.
Wersja Edition to dodatkowe 8 tys. zł. Otrzymamy za to m.in. zderzak przedni w stylistyce Edition, kierownicę pokrytą skórą, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz czujniki parkowania z przodu
i z tyłu.
Kolejna w konfiguratorze jest wersja Elegance. Nie jest ona dostępna z najsłabszym 110 konnym silnikiem benzynowym. Za mocniejszą 130 konną Astrę w wersji Elegance zapłacimy 106 900 zł. Automatyczna skrzynia biegów będzie wiązała się z dopłatą 8 tys. zł. W tej cenie na wyposażeniu znajdziemy m.in. system automatycznego dostosowywania prędkości, ambientowe oświetlenie wnętrza oraz układ wykrywania pieszych, rowerzystów i zapobiegania kolizji.
Za wersję GS Line z tym samym silnikiem, przyjdzie nam zapłacić 114 900 zł z manualną skrzynią biegów, oraz 122 900 zł w przypadku automatycznej przekładni. Tutaj dodatkowo znajdziemy układ utrzymania w osi pasa ruchu, podgrzewane fotele przednie oraz sportową, trójramienną kierownicę.
Topowa wersja Ultimate wiążę się z wyborem napędu hybrydowego. Za taką konfigurację cena wyniesie 173 900 zł, a znajdziemy w niej m.in. adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, elektrycznie otwierane okno dachowe oraz podgrzewaną kierownicę.
Za nową Astrę z silnikiem Diesla 1.5 130 KM i manualną przekładnią zapłacimy odpowiednio:
w wersji Edition - 103 900 zł,
w wersji Elegance - 114 900 zł,
w wersji GS Line - 122 900 zł.
Automatyczna przekładnia to w przypadku dwóch ostatnich wersji 8 tys. zł więcej. W przypadku wersji Edition nie jest ona dostępna.
Wersja 1.6 Turbo Plug-in Hybrid to koszt:
w wersji Elegance - 152 900 zł, w wersji GS Line - 160 900 zł,
w wersji Ultimate - 173 900 zł.
Nowy Opel Astrafot. Opel
Nowy Opel Astra (2022) - wyposażenie
Wersja Astra — wybrane elementy wyposażenia podstawowego
System wykrywania zmęczenia kierowcy
System automatycznego dostosowywania prędkości
Tempomat z ogranicznikiem prędkości
System ostrzegania przed kolizją (również z pieszym) i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
Układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem utrzymania na pasie ruchu
Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED, z systemem sterowania światłami drogowymi
Czujnik deszczu
16-calowe stalowe obręcze kół
Zestaw naprawczy do opon z kompresorem
Elektryczny sterowany hamulec postojowy z układem wspomagania ruszania na pochyłościach
System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB i tunerem cyfrowym DAB
Schowek zamykany roletą w konsoli centralnej w miejscu podłokietnika, otwarty schowek z miejscem na kubki z przodu
Szyby boczne absorbujące promieniowanie słoneczne
Tylna kanapa dzielona w stosunku 60/40
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Elektrycznie sterowane szyby tylne
Fotel kierowcy i pasażera z regulacją w 6 kierunkach
Zobacz wideo Kiedy pieszy ma pierwszeństwo? To nie jest oczywiste
Wersja Edition — obejmuje wyposażenie wersji Astra oraz dodatkowo:
16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
Światła przeciwmgielne w technologii LED
Zderzak przedni w stylizacji „Edition"
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
Kierownica pokryta skórą
Multimedia Plus z 10-calowym ekranem dotykowym Pure Panel, łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB oraz dostępem do zdalnych aktualizacji
6 głośników
Wersja Elegance - obejmuje wyposażenie wersji Edition oraz dodatkowo:
17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, srebrno-czarne
Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów z system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
Zaawansowany układ rozpoznawania znaków drogowych
Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
Panoramiczna kamera cofania
Elektryczne odmrażanie przedniej szyby
Podgrzewane fotele przednie
Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie
Zderzak przedni w stylizacji „Elegance"
Przyciemniana szyba tylna oraz boczne tylne
Chromowana listwa wzdłuż górnej linii okien bocznych
8 barw oświetlenia ambientowego do wyboru
8-kierunkowa regulacja fotela kierowcy
Tylna kanapa z otwieranym podłokietnikiem
Regulowana na wysokość podłoga bagażnika FlexFloor (niedostępna w wersji Plug-in Hybrid)
System automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start
Ładowarka pokładowa 3,7 kW (dotyczy tylko wersji Plug-in Hybrid)
Kabel ładowania tryb 2, 1,8 KW (do gniazdka 230 V, dotyczy tylko wersji Plug-in Hybrid)
Wersja GS Line - obeumuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:
17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, czarne
Zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu
Układ ostrzegania o pojeździe z tyłu na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia, o dalekim zasięgu Układ ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu i z boku
Panoramiczne kamery 360 stopni Intelli-Vision
Zderzak przedni w stylizacji „Black"
Pakiet wizualny „Black" – ramka panelu przedniego Opel Vizor, loga Opel oraz nazwa modelu z tyłu w kolorze czarnym
Sportowe koło kierownicy pokryte skórą perforowaną
Dach w kolorze czarnym
Tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna Greta
ciemnoszara Czarna podsufitka i ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
Wersja Ultimate - obejmuje wyposażenie wersji GS Line oraz dodatkowo:
18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Pentagon
Adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED
Elektrycznie otwierane okno dachowe
Dach w kolorze czarnym
Tapicerka Alcantara, ciemnoszara, z elementami ze sztucznej skóry
Fotele przednie AGR (z regulacją w 8 kierunkach: wzdłużną, wysokości, pochylenia oparcia, pochylenie siedziska), kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu pasażera (4 kierunki)
Czarna podsufitka i ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
System kontroli jakości powietrza w kabinie Intelli-Air
Kierownica trójramienna pokryta perforowaną skórą
Ładowarka indukcyjna telefonu w konsoli centralnej