Opel Astra 6 generacji został zbudowany na platformie EMP2 - tej samej, którą znajdziemy w najnowszej generacji Peugeota 308. Najnowsza Astra przeszła wyraźną metamorfozę i wpisuje się teraz w linię stylistyczną rozpoczętą przez Opla Mokkę. Świadczy o tym przedni panel Opel Vizor oraz kokpit Pure Panel. Najnowsza generacja Astry nie jest już produkowana w polskich zakładach w Gliwicach, ani w brytyjskich w Ellesmere Port, a wyłącznie w niemieckim Russelsheim am Main.
Opel Astra fot. ŁK
Opel Astra - wymiary
Wymiary nowej Astry są zbliżone do jej poprzedniczki. Zwiększyła się pojemność bagażnika, która w poprzedniej generacji wynosiła 370 litrów
- długość: 4374 mm; szerokość: 1871 mm (z lusterkami: 2062 mm)
- wysokość: 1441 mm
- pojemność bagażnika: 422 l (możliwość powiększenia do 1339 l)
- pojemność bagażnika w wersji hybrydowej: 352 l (możliwość powiększenia do 1268 l)
- średnica zawracania: 10,5 m
Więcej artykułów o motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Opel Astra - dostępne wersje silnikowe
Po raz pierwszy Astra dostępna jest z napędem hybrydowym typu plug-in. W ofercie znajdziemy także trzycylindrowe silniki benzynowe oraz silnik Diesla. Poniżej lista wszystkich dostępnych wersji silnikowych.
Silniki benzynowe:
- 1.2 Turbo (110 KM, 205 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,5 l/100 km
- 1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,7 l/100 km
- 1.2 Turbo (130 KM, 230 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,8 l/100 km
Silniki Diesla:
- 1.5 D (130 KM, 300 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km
- 1.5 D (130 KM, 300 Nm) z 6-biegową przekładnią manualną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 KM, 360 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 60 km
Opel Astra fot. ŁK
Opel Astra (2022) - cennik i wersje wyposażenia
Cena bazowa w konfiguratorze, to 82 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l oraz mocy 110 KM.
Wersja Edition to dodatkowe 8 tys. zł. Otrzymamy za to m.in. zderzak przedni w stylistyce Edition, kierownicę pokrytą skórą, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz czujniki parkowania z przodu
i z tyłu.
Kolejna w konfiguratorze jest wersja Elegance. Nie jest ona dostępna z najsłabszym 110 konnym silnikiem benzynowym. Za mocniejszą 130 konną Astrę w wersji Elegance zapłacimy 106 900 zł. Automatyczna skrzynia biegów będzie wiązała się z dopłatą 8 tys. zł. W tej cenie na wyposażeniu znajdziemy m.in. system automatycznego dostosowywania prędkości, ambientowe oświetlenie wnętrza oraz układ wykrywania pieszych, rowerzystów i zapobiegania kolizji.
Za wersję GS Line z tym samym silnikiem, przyjdzie nam zapłacić 114 900 zł z manualną skrzynią biegów, oraz 122 900 zł w przypadku automatycznej przekładni. Tutaj dodatkowo znajdziemy układ utrzymania w osi pasa ruchu, podgrzewane fotele przednie oraz sportową, trójramienną kierownicę.
Topowa wersja Ultimate wiążę się z wyborem napędu hybrydowego. Za taką konfigurację cena wyniesie 173 900 zł, a znajdziemy w niej m.in. adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, elektrycznie otwierane okno dachowe oraz podgrzewaną kierownicę.
Za nową Astrę z silnikiem Diesla 1.5 130 KM i manualną przekładnią zapłacimy odpowiednio:
w wersji Edition - 103 900 zł,
w wersji Elegance - 114 900 zł,
w wersji GS Line - 122 900 zł.
Automatyczna przekładnia to w przypadku dwóch ostatnich wersji 8 tys. zł więcej. W przypadku wersji Edition nie jest ona dostępna.
Wersja 1.6 Turbo Plug-in Hybrid to koszt:
w wersji Elegance - 152 900 zł,
w wersji GS Line - 160 900 zł,
w wersji Ultimate - 173 900 zł.
Nowy Opel Astra fot. Opel
Nowy Opel Astra (2022) - wyposażenie
Wersja Astra — wybrane elementy wyposażenia podstawowego
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System automatycznego dostosowywania prędkości
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System ostrzegania przed kolizją (również z pieszym) i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- Układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem utrzymania na pasie ruchu
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
- Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED, z systemem sterowania światłami drogowymi
- Czujnik deszczu
- 16-calowe stalowe obręcze kół
- Zestaw naprawczy do opon z kompresorem
- Elektryczny sterowany hamulec postojowy z układem wspomagania ruszania na pochyłościach
- System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB i tunerem cyfrowym DAB
- 4 głośniki
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
- Schowek zamykany roletą w konsoli centralnej w miejscu podłokietnika, otwarty schowek z miejscem na kubki z przodu
- Szyby boczne absorbujące promieniowanie słoneczne
- Tylna kanapa dzielona w stosunku 60/40
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Elektrycznie sterowane szyby tylne
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacją w 6 kierunkach
Zobacz wideo
Kiedy pieszy ma pierwszeństwo? To nie jest oczywiste
Wersja Edition — obejmuje wyposażenie wersji Astra oraz dodatkowo:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
- Światła przeciwmgielne w technologii LED
- Zderzak przedni w stylizacji „Edition"
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kierownica pokryta skórą
- Multimedia Plus z 10-calowym ekranem dotykowym Pure Panel, łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB oraz dostępem do zdalnych aktualizacji
- 6 głośników
Wersja Elegance - obejmuje wyposażenie wersji Edition oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, srebrno-czarne
- Zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów z system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego
- Zaawansowany układ rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go
- Panoramiczna kamera cofania
- Elektryczne odmrażanie przedniej szyby
- Podgrzewane fotele przednie
- Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie
- Zderzak przedni w stylizacji „Elegance"
- Przyciemniana szyba tylna oraz boczne tylne
- Chromowana listwa wzdłuż górnej linii okien bocznych
- 8 barw oświetlenia ambientowego do wyboru
- 8-kierunkowa regulacja fotela kierowcy
- Tylna kanapa z otwieranym podłokietnikiem
- Regulowana na wysokość podłoga bagażnika FlexFloor (niedostępna w wersji Plug-in Hybrid)
- System automatycznego sterowania zamkami drzwi przednich i zapłonem Open&Start
- Ładowarka pokładowa 3,7 kW (dotyczy tylko wersji Plug-in Hybrid)
- Kabel ładowania tryb 2, 1,8 KW (do gniazdka 230 V, dotyczy tylko wersji Plug-in Hybrid)
Wersja GS Line - obeumuje wyposażenie wersji Elegance oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, czarne
- Zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu
- Układ ostrzegania o pojeździe z tyłu na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia, o dalekim zasięgu Układ ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu i z boku
- Panoramiczne kamery 360 stopni Intelli-Vision
- Zderzak przedni w stylizacji „Black"
- Pakiet wizualny „Black" – ramka panelu przedniego Opel Vizor, loga Opel oraz nazwa modelu z tyłu w kolorze czarnym
- Sportowe koło kierownicy pokryte skórą perforowaną
- Dach w kolorze czarnym
- Tapicerka łączona materiał-skóra syntetyczna Greta
- ciemnoszara Czarna podsufitka i ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
Wersja Ultimate - obejmuje wyposażenie wersji GS Line oraz dodatkowo:
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Pentagon
- Adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED
- Elektrycznie otwierane okno dachowe
- Dach w kolorze czarnym
- Tapicerka Alcantara, ciemnoszara, z elementami ze sztucznej skóry
- Fotele przednie AGR (z regulacją w 8 kierunkach: wzdłużną, wysokości, pochylenia oparcia, pochylenie siedziska), kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu pasażera (4 kierunki)
- Czarna podsufitka i ozdobne aluminiowe nakładki na pedały
- System kontroli jakości powietrza w kabinie Intelli-Air
- Kierownica trójramienna pokryta perforowaną skórą
- Ładowarka indukcyjna telefonu w konsoli centralnej
- Wyświetlacz projekcyjny kierowcy Intelli-HUD
- Nawigacja on-line