Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Trzecia generacja Fiata Pandy zadebiutowała w 2011 r. To już szmat czasu. Przez ten okres Panda doczekała się szeregu aktualizacji i najwyraźniej doczeka się kolejnych, gdyż ta wersja modelu zostanie z nami co najmniej do 2026 r.
Fiat Panda jest produkowany w fabryce w Pomigliano w południowych Włoszech, gdzie od tego roku Stellantis będzie również produkować Alfę Romeo Tonale. W 2020 r. pojawiły się nowe warianty Pandy – City Life i Cross.
Co ciekawe Panda pomimo swojego wieku jest bestsellerem we Włoszech i pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie w segmencie A, obok powiązanego mechanicznie Fiata 500.
Fiat ten oferowany jest jako miękka hybryda z silnikiem 1.0 Firefly o mocy 70 KM, ale jest również dostępny z silnikiem 0,9 Twinair CNG i 1,2 Fire benzyna/LPG, oferując również napęd na wszystkie koła jako opcję w niektórych wersjach wyposażenia.
Koncepcyjny Fiat Centoventi, który zadebiutował w Genewie w 2019 roku, jest uważany za zapowiedź w pełni elektrycznego następcy Pandy. Napędzana silnikiem spalinowym Panda przetrwa do 2026 roku, co nie oznacza, że Fiat wcześniej nie zaprezentuje kolejnej generacji. W końcu tę samą strategię stosują przy modelu 500, gdzie stary model sprzedawany jest w formie łagodnej hybrydy wraz z nową odmianą elektryczną.