Oto jedno z najdziwniejszych porównań motoryzacyjnych na świecie. Jednak robi się ono bardzo intrygujące, gdy spojrzymy na dane techniczne rywali.
Więcej ciekawostek na temat motoryzacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Po jednej stronie ustawiło się BMW M3 o typoszeregu E92. Nie jest to seryjna wersja. Samochód otrzymał nowy układ wydechowy, układ doloty, nowe mapy ECU. Pod maską pracuje silnik V8, a jego maksymalna moc to 430 KM przekazywane na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Ta ostatnia jest najsłabszym ogniwem w wyczynowym coupe. Cały zestaw waży 1600 kg.
Po drugiej stronie… skuter. Na pierwszy rzut oka totalnie bez szans. Jednak warto mieć świadomość, że podkręcona Vespa z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 150 cm³ generuje 43 KM maksymalnej mocy. To dokładnie dziesięć razy mniej od BMW. Moc jest przekazywana na tylne koło za pośrednictwem czterobiegowej skrzyni. W przypadku skutera jego mocą jest masa – razem z kierowcą wynosi 160 kilogramów.
Podsumowując w telegraficznym skrócie - skuter jest dziesięć razy słabszy, ale przy okazji lżejszy aż o dziesięć razy mniej niż BMW. Czy w tym zestawieniu zwycięzca jest oczywisty? Nie do końca.
Zobaczcie film i oceńcie sami.