Nowy SUV wprowadzony w Chinach. Ma technologię od Huawei

Aito M5 to hybryda plug-in, która właśnie została wprowadzona w Chinach. Na jej pokładzie znalazła się technologia pochodząca od Huawei.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Aito to chińska marka, która wspierana jest przez producenta samochodów Seres/Sokon i giganta technologicznego Huawei. W grudniu 2021 roku firma zaprezentowała SUV-a M5 w Chinach, a teraz czas na jego wprowadzenie na rynek.

Zobacz wideo 440 KM zamkniętych w kompaktowym SUV-ie. Porsche udowadnia, że jest producentem samochodów sportowych

Aito M5 wyglądała jak rozwinięcie Seres SF5 EV, który był wprowadzony na rynek w 2019 r. Ma takie same światła LED, maskę i kształt, jednak karoseria została przeprojektowana. M5 ma chociażby inny przedni zderzak z dużym wlotem powietrza.

Aito M5 przypomina trochę Porsche Macan – ma podobną linię okien oraz tył. Wymiary tego SUV-a to: 4770 mm długości, 1930 mm szerokości i 1625 mm wysokości.

W kabinie, głównym elementem, który przyciąga wzrok jest centralny ekran dotykowy 15,6’’ z systemem informacyjnym Huawei Harmony OS. Lista wyposażenia obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,4’’, dach panoramiczny, 128 kolorów oświetlenia wnętrza, tapicerkę ze skóry Nappa, 3-zbiornikowy system zapachowy, zakupiony przez Huawei 1000-watowy system nagłośnienia z dziewiętnastoma głośnikami, prywatny zagłówek dla kierowcy ze zintegrowanymi głośnikami i ADAS Level 2+. Co ciekawe, Huawei nie dodał swojego najnowszego ADAS poziomu 3 do Aito M5, w przeciwieństwie do Jetour X-1 PHEV.

Seres SF5 od HuaweiJeśli Huawei i GAC dotrzymają słowa, w 2024 r. wydarzy się coś wielkiego

Aito M5 oparty jest na podwoziu opracowanym przez Seres. Dostępny jest w trzech wersjach mocy: 276 KM, 434 KM i 503 KM. Podstawowy model ma jeden silnik elektryczny i napęd na tył, a pozostałe dwa mają napęd na wszystkie koła i dwa silniki elektryczne. Najszybszy z nich potrzebuje 4,4 s., aby osiągnąć 100 km/h.

Obojętnie jaką moc się wybierze, zawsze pod maską znajdzie się silnik 1.5 L o mocy 125 KM.

Przy pełnym zbiorniku paliwa i w pełni naładowanym akumulatorze łączny zasięg wynosi ponad 1100 km. Na silniku elektryczny kierowca jest w stanie przejechać 150 km.

Ceny Aito M5 w Chinach kształtują się następująco: 24,98 mln jenów za wersję RWD, 27,98 mln jenów za wersję AWD i od 31,98 mln jenów za flagową wersję z napędem AWD.

Więcej o: