Euro NCAP wzięło ostatnie premiery na testy. Jedno auto na pięć nie otrzymało maksymalnego wyniku

Testy Euro NCAP testują samochody pod kątem bezpieczeństwa. Ostatnio wzięli rynkowe nowości na warsztat.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Testy Euro NCAP są ważnym wyznacznikiem bezpieczeństwa. Gdy tylko któreś auto dostanie maksymalną ilość gwiazdek, to producent od razu się tym chwali. Ostatnio przetestowali pięć nowości rynkowych. Jeden z nich nie otrzymał maksymalnej ilości gwiazdek.

Zobacz wideo Testy zderzeniowe fotelików dla dzieci cz. 1

BMW serii 2 Coupe

Zacznijmy od pozycji auta, które nie zdobyło pięciu gwiazdek. Małe coupe z Bawarii zdobyło cztery gwiazdki. Ochrona osób dorosłych wyniosła 82 proc., ochrona dzieci wypadła gorzej o jeden procent. Piesi po zetknięciu się z tym modelem są bezpieczni w 67 proc., a systemy wspomagające kierowcę oceniono na 64 proc.

Tak natomiast wyglądały testy:

 

Lexus NX

Japoński przedstawiciel marki premium zdobył 5 gwiazdek na 5 możliwych. Zresztą jak wszystkie następne pojazdy. W NX-ie dorośli są bezpieczni na 83 proc., a dzieci na 87 proc. Ochrona pieszych wypadła tak samo jak ochrona dorosłych, czyli na poziomie 83 proc. i jest to najlepszy wynik wśród opisywanych tutaj samochodów. Również systemy wsparci wypadły najlepiej ze wszystkich modeli. Otrzymały wynik 91 proc.

Renault Megane E-Tech

Elektryczna propozycja od francuzów w teście ochrony dorosłych otrzymała 85 proc., ale już ochrona dzieci wypadła najlepiej z pięciu testowanych modeli – 88 proc. Ochrona pieszych wypadła w renault najgorzej spośród testowanych aut – 65 proc., a systemy oceniono na 79 proc.

Volkswagen Polo

Mały Volkswagen dostał najwyższą notę w kategorii ochrony dorosłych – 94 proc., ale dzieci chronił najgorzej – 80 proc. Ochrona pieszych i systemy oceniono tak samo – 70 proc.

Volkswagen Taigo

Nowość w ofercie Volkswagena otrzymała taki sam wynik jak Polo przy ochronie dorosłych (94 proc.) i nieco lepszy przy ochronie najmłodszych – 84 proc. Piesi są chronieni na poziomie 71 proc., a systemy zostały tak samo ocenione jak w Polo – 70 proc.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.