Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Volvo Car Poland w 2021 r. sprzedało 11.000 samochodów. To historyczny wynik, któremu nie przeszkodziła pandemia i brak półprzewodników.
Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce największych europejskich rynków Volvo Cars – za Norwegią, a przed Szwajcarią i Finlandią. Europejskim bestsellerem Volvo został model XC40, którego sprzedano 120.471 sztuk. W Polsce swój rekord utrzymał model XC60 osiągając poziom 4209 rejestracji. To najchętniej wybierany model segmentu premium od 2009 roku. Dotyczy to zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji tego modelu.
Udział modelu XC60 w polskiej sprzedaży wynosi 38 proc., XC40 – 28 proc., a XC90 – 11 proc. Te trzy SUV-y stanowią aż 77 proc. sprzedaży Volvo w Polsce. Dotychczas klienci wybierali diesele, ale w zeszłym roku spadała ich popularność do 32 proc. natomiast wersje Recharge stanowiły 7 proc. sprzedaży, z czego były to głównie hybrydy plug-in.
W tym roku Volvo planuje skupić się na promowaniu modeli hybrydowych i elektrycznych. Już niedługo wjadą do salonów auta z zmodyfikowanymi bateriami, a pod koniec roku szwedzka firma ma zamiar pokazać swojego flagowego, w pełni elektrycznego SUV-a. To będzie pierwszy model Volvo, który nie będzie korzystał z platformy podłogowej wersji spalinowej, lecz otrzyma podwozie i wszystkie inne elementy konstrukcyjne przygotowane dla elektryka.
Volvo liczy, że uda się na koniec tego roku pobić kolejny rekord.