Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej jest jedną z najambitniejszych inwestycji jakie nam się szykują. Ze względu na rozmiar naszej stolicy, który cały czas się powiększa może okazać się kluczowa dla przyszłej komunikacji.
GDDKiA otworzyło oferty przetargowe dotyczące zachodniej części. Według planów będzie ona przebiegać w następujących miejscach: S50/A50, czyli od DK92 do S7 oraz od S10 do DK92.
Na pierwszy fragment (DK92-S7) złożono 9 ofert. Na ten odcinek GDDKiA przeznaczyło 13.002.822 zł. Najniższą ofertę złożyła firma Trakt (12.440.220 zł), a najdroższą Value Engineering (34.966.563 zł). Jeszcze tylko jedna firma złożyła ofertę niższą niż zakładany budżet – Transprojekt-Warszawa 12.996.795 zł
Na drugi odcinek (S10-DK92) złożono 8 ofert. Tutaj GDDKiA przeznaczyło mniejszy budżet – 8.503.260,60 zł. Najniższą ofertę złożyła firma Transpojekt-Warszawa – 8.495.610 zł. Najdroższą ofertę ponownie złożyła firma Value Engineering i według ich wyceny koszt przygotowania Studium wynosi 19.941.067,50 zł.
Teraz oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
OAW tym się różni od obecnie budowanej obwodnicy Warszawy, że kierowcy nią podróżujący nie będą wjeżdżać do miasta. Co więcej ominął również podwarszawskie miejscowości. Ring będzie okalał stolicę daleko od niej.
Wybudowanie OAW pozwoli odciążyć samą stolicę, jak i okoliczne miejscowości. Skróci to też przejazdu w tej okolicy.