Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Nowa zmiana dotyczy wszystkich hybryd ładowanych z gniazdka bazujących na platformie SPA. Są to Volvo S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge.
Samochody te otrzymały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh). Tym samym wzrosła im pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh. Z tego powodu zwiększył się również ich zasięg na energii elektrycznej – od 68 do 91 km.
Silnik elektryczny znajduje się na tylnej osi i jego moc zwiększono o 65 proc. – z 87 na 145 KM. Zwiększył się również moment obrotowy – z 240 na 309 Nm.
W modelach PHEV poprawiono układ AWD, a także zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Silnik elektryczny może teraz samodzielnie napędzać pojazd aż do 140 km/h.
Do modeli XC60, S90 i V90 dodano też funkcję One Pedal Drive. Po wybraniu tego trybu, wystarczy puścić pedał gazu, by samochód całkowicie się zatrzymał. Nagrzewnica paliwowa została zastąpiona klimatyzacją wysokonapięciową (HVCH 5 kW).
Z powodu wprowadzenia nowych akumulatorów i mocniejszych silników elektrycznych, siłą rzeczy zmieniła się także cena modeli. Volvo podało kilka przykładowych cen swoich modeli:
Ceny modeli Volvo Recharge są dostępne również na stronie producenta.