Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Ze względu na pandemię, a co za tym idzie wzmożona ilość zakupów przez internet, samochody użytkowe stały się bardzo ważne w łańcuchu dostaw produktów do klientów. Z tego powodu Ford mógł utrzymać swoją wysoką pozycję, którą wypracował przez tyle lat.
Poza tytułem najlepiej sprzedającej się marki samochodów użytkowych w całej Europie, Ford był także liderem na dziewięciu europejskich rynkach – w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Dani, Finlandii, Grecji, Turcji, Rumunii, Czechach oraz na Węgrzech. W Polsce marka pozostaje wiceliderem rynku pojazdów dostawczych z ponad 25 proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu do 2020 roku. Hitem marki w tym okresie był Transit Custom, który w czwartym kwartale ubiegłego roku był w Europie najlepiej sprzedającym się Fordem w ogóle. Ranger był natomiast zdecydowanie najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie w 2021 r. z udziałem w rynku na poziomie 38,1 proc.
Ford wprowadził również nową strategię, która ma na celu zwiększenie wydajności klientów. Ford Pro ma pomóc w transformacji floty na pojazdy elektryczne.
Od momentu uruchomienia w marcu 2021 r. system FORDLiive umożliwił 58 000 dni dodatkowej dostępności pojazdów, generując 25 milionów euro wartości dodanej dla europejskich klientów. W tym roku Ford dalej będzie rozwijać FORDLiive, wprowadzając innowacyjne, przyjazne dla użytkownika funkcjonalności, które pozwolą zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć wydajność.
Ten rok będzie również ważny z jeszcze jednego powodu – zostanie wprowadzony e-Transit, który trafi do sprzedaży wiosną tego roku.