Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Już w marcu do salonów Jeepa w Europie zawitają hybrydowe wersje modeli Renegade i Compass. Tym samym dołączą do wariantów plug-in, które mają oznaczenie 4xe.
Modele oznaczone emblematem 4xe stanowią obecnie ponad 25 proc. całkowitej sprzedaży marki w Europie. Na rynkach takich jak Francja, modele Jeep 4xe osiągnęły ponad 50 proc. całkowitej sprzedaży, natomiast we Włoszech, największym rynku Jeepa w Europie, marka była liderem na rynku samochodów LEV, w tym pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd plug-in. W Polsce sprzedaż Jeepów w wersji hybrydowej plug-in wzrosła prawie 4-krotnie w porównaniu do roku 2020 i stanowiła 10 proc. udziału w sprzedaży marki.
W nowych modelach debiutuje układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine", o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.
Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 20 KM i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego.
Nowy układ napędowy pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV"). Należą do nich:
Nowe Jeepy Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki elektrycznym trybom pracy, znanych jako „EV capabilities", które obejmują:
„EV capabilities" są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.