Chińska motoryzacja nadjeżdża do Australii. Haval H6 GT jako SUV klasy premium

Haval debiutuje w Australii. Ich H6 GT ma być SUV-em premium, ale sam H6 otrzyma również inne wersje wykończenia.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Od 2020 r. Haval H6 zadebiutował z trzecią generacją, która całkiem nieźle przyjęła się na rynku chińskim. Nic więc dziwnego, że firma Great Wall Motors postanowiła wprowadzić na rynek australijski więcej wariantów.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Oprócz standardowego modelu, który jest sprzedawany jako H6 Ultra, Haval dodał nowe wykończenie o nazwie H6 Vanta i ogłosił model H6 GT, który jest bardziej sportowym wariantem coupe-SUV-a. Ten ostatni został pierwotnie wprowadzony w Chinach w sierpniu zeszłego roku jako H6S.

Większość producentów wprowadzając wariant SUV-a coupe zmienia jedynie tył pojazdu. Haval poszedł jednak o krok dalej zmieniając większą część nadwozia tego modelu. Tym samym H6 GT jest wyposażony w nowy grill i wloty powietrza dopasowane do pochylonej linii dachu, a także zintegrowany tylny spojler oraz dodatek w stylu dyfuzora na tylnym zderzaku z podwójnymi końcówkami rur wydechowych.

H6 GT ma następujące wymiary: 4727 mm długości, 1940 mm szerokości, 1729 mm wysokości, 2738 mm rozstawu osi. Jest zatem o 74 mm dłuższy, 54 mm szerszy i 5 mm wyższy niż zwykły H6.

Wewnątrz oba modele mają cyfrowy kokpit ze standardowym cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 10,25 cala i 12,3’’ ekran dotykowy dla systemu informacyjno-rozrywkowego. H6 GT wyróżnia się sportowymi fotelami i unikalnymi opcjami wykończenia, a wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go wraz z innymi systemami ADAS.

WEY VV7 - hybrydowy crossover plug-inChińskie auta coraz bliżej Europy. Great Wall chce kupić hiszpańską fabrykę Nissana

Pod maską znalazł się turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów, który generuje 204 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na przednie lub wszystkie cztery koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. H6 GT ma być bardziej sportowy, dlatego Haval dodał hamulce Brembo i zestaw opon Michelin, aby poprawić prowadzenie.

Za model H6 Vanta z napędem na dwa koła należy zapłacić 39.990 dolarów australijskich, a za wersję z napędem na wszystkie koła 41.990 dolarów australijskich. Ceny H6 GT maja zadebiutować później.

Więcej o: