• Link został skopiowany

Toyota Tundra Capstone. Na celowniku wcale nie Ford serii F, Silverado i Ram

Toyota Tundra Capstone chce mierzyć wyżej. Z wymienionej trójki będzie można ją zestawić tylko z tymi najdroższymi i najlepiej wyposażonymi wersjami.
Toyota Tundra Capstone
fot. Toyota

Ale amerykańskie media, pisząc o wielkiej (dosłownie) premierze, Toyoty wskazują raczej na GMC Sierra Denali. Wersja Capstone w gamie pełnowymiarowego pikapa Japończyków ma być propozycją z metką premium, a pod wieloma względami nawet otrzeć się o luksus. Najnowsze premiery motoryzacyjne z całego świata znajdziesz na stronie głównej gazety.pl.

Zobacz wideo Toyota Mirai - wybieramy się w podróż do przyszłości samochodem elektrycznym zasilanym wodorem

Z europejskiego punktu widzenia aż tak bogato wyposażona i pełna stylistycznych detali, z 22-calowymi obręczami kół na czele, odmiana pikapa może dziwić. U nas wciąż traktuje się auta tego typu jako klasyczne pojazdy użytkowe. Mają być jak najprostsze i najtańsze. Choć to sie powoli zmienia, o czym może świadczyć najnowszy Hilux z imponującą listą dostępnego wyposażenia oraz zapowiedziany niedawno Ford Ranger (pikap nr 1 nad Wisłą), także pełny nowości, których nie powstydziłoby się rasowe osobowe auto. W USA takie konfiguracje nikogo nie dziwią. Ciekawostką jest fakt, że nawet odmiany Super Duty lub Heavy Duty, a więc te przeznaczone do najcięższej pracy na ranczach i farmach z ogromnymi silnikami V8, kupowane są w najdroższych wersjach wyposażenia.

Toyota Tundra już od dawna podgryza amerykańską wielką trójkę, a teraz chcę wjechać na terytorium właśnie tych najdroższych i najbogatszych pikapów. Trochę w amerykańskim stylu Toyota, mimo zaprezentowania samochodu, nie podała jeszcze wszystkich jego szczegółów. Nie znamy ceny, ale Capstone w cenniku będzie ponad wersją 1794, która kosztuje około 60 000 dolarów. Ale o ile jeszcze nie podano.

Pikap będzie napędzany przez układ hybrydowy i-Force Max, w którym współpracują ze sobą 3,5-litrowa V-szóstka, elektryczny motor o mocy ok. 48 KM i dziesięciobiegowy automat. Łączna moc to ok. 440 KM i 790 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto na pakę weźmie 674 kg, a przeciągnie 4,7 tony.

Amerykanie więcej szczegółów poznają niebawem. Na razie Toyota skupia się na luksusowym wnętrzu z aż 14-calowym ekranem, bezprzewodową łącznością z Android Auto i Apple CarPlay, ciekawymi panelami wykończeniowymi oraz masą systemów bezpieczeństwa i wsparcia.

Toyota Tundra Capstone
Toyota Tundra Capstone fot. Toyota
Toyota Tundra Capstone
Toyota Tundra Capstone fot. Toyota
Toyota Tundra Capstone
Toyota Tundra Capstone fot. Toyota
Toyota Tundra Capstone
Toyota Tundra Capstone fot. Toyota
Więcej o: