Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Jetour X-1 ma być wyposażony w najnowsze osiągnięcia w zakresie ADAS, wykorzystując technologię Huawei. Początkowo będzie oferować autonomię na poziomie 3 – co oznacza, że ??będzie w pełni autonomiczny w niektórych scenariuszach, ale nadal będzie wymagać ingerencji kierowcy w sytuacji awaryjnej – ale architektura będzie kompatybilna z pełną autonomią na poziomie 5 w przyszłości.
Auto oparte jest na zupełnie nowej architekturze opracowanej przez Chery, która nazywa się Kunlun. Marka zdecydowała się na hybrydowy układ napędowy typu plug-in „Kunpeng DHT".
X-1 będzie dostępny z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła. Ponoć ma wykorzystywać 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z kilkoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc i pojemność akumulatora nie są jeszcze znane.
Jetour X-1 wygląda podobnie do powiązanego mechanicznie Chery Omoda 5, który został zaprezentowany w zeszłym miesiącu. Ma unikalne panele, w tym grill w stylu „Transformersów" z zintegrowanymi światłami. Profil jest typowy dla kompaktowego SUV-a. Kilka zagięć i plastikowe ochraniacze mają nadać pojazdowi sportowy charakter. Z tyłu, cienkie tylne światła LED rozciągają się w kierunku błotników, a duży dyfuzor zakrywa większość tylnego zderzaka.
Niestety producent nie udostępnił zdjęć wnętrza pojazdu.
Marka Jetour jest reprezentowana na wielu rynkach poza Chinami, w tym w krajach Bliskiego Wschodu i Ameryki Południowej.