Jetour X-1 ma mieć 3 stopień autonomiczności od Huawei

Jetour Motors zaprezentował X-1. Hybrydowego SUV-a wyposażonego w system autonomicznej jazdy poziomu 3 autorstwa technologicznego giganta Huawei.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Jetour X-1 ma być wyposażony w najnowsze osiągnięcia w zakresie ADAS, wykorzystując technologię Huawei. Początkowo będzie oferować autonomię na poziomie 3 – co oznacza, że ??będzie w pełni autonomiczny w niektórych scenariuszach, ale nadal będzie wymagać ingerencji kierowcy w sytuacji awaryjnej – ale architektura będzie kompatybilna z pełną autonomią na poziomie 5 w przyszłości.

Zobacz wideo Przyszłość motoryzacji. Jak ważną rolę w tej transformacji pełnią hybrydy typu plug-in?

Auto oparte jest na zupełnie nowej architekturze opracowanej przez Chery, która nazywa się Kunlun. Marka zdecydowała się na hybrydowy układ napędowy typu plug-in „Kunpeng DHT".

X-1 będzie dostępny z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła. Ponoć ma wykorzystywać 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy z kilkoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc i pojemność akumulatora nie są jeszcze znane.

Seres SF5 od HuaweiJeśli Huawei i GAC dotrzymają słowa, w 2024 r. wydarzy się coś wielkiego

Jetour X-1 wygląda podobnie do powiązanego mechanicznie Chery Omoda 5, który został zaprezentowany w zeszłym miesiącu. Ma unikalne panele, w tym grill w stylu „Transformersów" z zintegrowanymi światłami. Profil jest typowy dla kompaktowego SUV-a. Kilka zagięć i plastikowe ochraniacze mają nadać pojazdowi sportowy charakter. Z tyłu, cienkie tylne światła LED rozciągają się w kierunku błotników, a duży dyfuzor zakrywa większość tylnego zderzaka.

Niestety producent nie udostępnił zdjęć wnętrza pojazdu.

Marka Jetour jest reprezentowana na wielu rynkach poza Chinami, w tym w krajach Bliskiego Wschodu i Ameryki Południowej.

Więcej o: