Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Toyota Hilux nie raz pokazała, że Rajd Dakar nie ma przed nią tajemnic. Naturalną koleją rzeczy było stworzenie zatem Hiluxa od Gazoo Racing. W ten oto sposób powstała najwyższa wersja wyposażenia tego pickupa.
Hilux GR Sport posiada przedni czarny grill oraz zyskał poprzeczkę z napisem TOYOTA zamiast logo producenta. Pojazd porusza się na 17-calowych felgach aluminiowych z czarnym wykończeniem i oponami terenowymi. Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Detale zostały pomalowane na jasnoczerwoną barwę, są to: osłony, amortyzatory i sprężyny. Samochód ma też emblematy GR.
Wewnątrz zamontowano sportowe fotele, które wykonano z czarnej skóry oraz syntetycznego zamszu, a całość uzupełniają czerwone perforacje oraz obszycia. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Jako element wykończenia posłużyło włókno węglowe oraz czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu. Jest też niebieskie podświetlenie panelu drzwi.
Hilux GR Sport ma specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia. Kluczową zmianą jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione oraz – wraz z nowymi amortyzatorami – pomalowane na czerwono, by zaznaczyć wyjątkowy charakter Hiluxa GR Sport. W aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje.
Pod maską znalazł się 2,8-litrowy silnik Hiluxa, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną.
Nowy Hilux GR Sport zadebiutuje w salonach latem tego roku.