Rok 2021 drogowcy żegnali z przytupem, oddając kierowcom najdłuższy tunel w Polsce na Południowej Obwodnicy Warszawy, kasując jedno z wąskich gardeł na S7 w kierunku Trójmiasta, a także kończąc 60-kilometrowy odcinek A1 na Śląsku z trzema pasami ruchu. Pod choinkę dostaliśmy też wiele zapowiedzi, ogłoszeń przetargów i dalszych planów - chwalono się choćby Via Carpatia S19 i S6, czyli najważniejszą drogą nad Bałtykiem. O wszystkich nowych drogach regularnie piszemy na stronie głównej gazety.pl.
GDDKiA obiecuje, że w 2022 r. będzie miała dla kierowców kilka naprawdę dobrych informacji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w Polsce pojawi się około 345 km nowych dróg - 46 km autostrad, 253 km dróg ekspresowych i 46 km dróg krajowych.
W oficjalnym komunikacie czytamy, że to "kluczowe inwestycje, które pozwolą domknąć i uzupełnić ważne ciągi i połączenia drogowe". To m.in. ostatni odcinek A1, od Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska, który zapewni autostradowe połączenie na osi północ-południe. Dzięki temu autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Szybciej pojedziemy też z Warszawy do Trójmiasta bezpłatną alternatywą dla A1, drogą ekspresową S7. Zniwelowane będą dwa kolejne wąskie gardła - Napierki - Mława i Pieńki - Płońsk. S7 łączy południe z północą kraju, to ważna informacja także dla mieszkańców województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Zwłaszcza że na południe od Warszawy również oddane zostaną dwa odcinki Warszawa Lotnisko - Lesznowola i Lesznowola - Tarczyn Północ.
Sporo ma się także dziać na Via Carpatia - Lublin i Rzeszów zyskają połączenie ekspresówką, a S19 powiększy się o ponad 28 km. Rok 2022 to także nowe kilometry trasy Via Baltica w Polsce. Kolejne odcinki S61 pojawią się w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim. W planach są też kolejne fragmenty S6 nad morzem, a także połączenie A1 w Nowych Marzach z Bydgoszczą, Poznaniem i Wrocławiem poprzez drogę ekspresową S5.
Nowe drogi mają być otwierane praktycznie w całym kraju. Powstanie także kilka obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy z miast i miasteczek.
Około 46 km autostrad:
Około 253 km dróg ekspresowych:
Około 46 km pozostałych dróg krajowych: