Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Ostatni odcinek S6 w woj. pomorskim nie miał łatwo. Odwołania podczas postępowania przetargowego wydłużyły proces wyboru wykonawcy. Ostatecznie jednak się udało i GDDKiA chwali się podpisaniem umowy.
Na zaprojektowanie i wybudowanie fragmentu między końcem obwodnicy Słupska a węzłem w Bobrownikach zajmie się konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot i Todini Central Asia (partnerzy). Przewiduje ona, że projektowanie i budowa trasy potrwa 38 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych na etapie robót budowlanych), do tego o 5 lat zostanie przedłużony okres gwarancji na wybrane elementy drogi.
Wykonawca według umowy ma zaprojektować i wybudować 16 kilometrowy fragment dwujezdniowej drogi ekspresowej. Trasa będzie miała przekrój po dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnego postoju. W ramach inwestycji zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe: Budy i Bobrowniki. Przy tym drugim węźle powstanie także obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na trasie przewidziano również budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych w Paprzycach.
Poza główną jezdnią powstanie niezbędna infrastruktura wokół głównej inwestycji głównie dotycząca bezpieczeństwa. Przebudowane zostaną także drogi lokalne, które przecinają się z drogą ekspresową.
Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim (wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej) powinna zakończyć się w 2025 r.