Tunel dwa razy dłuższy niż ten pod Ursynowem. Przetarg na obwodnicę Szczecina S6

Drogowcy wyraźnie chcą poprawić humor kierowcom. Tuż przed świętami oddano kilka ważnych dróg oraz zapowiedziano kolejne inwestycje. Jedną z najbardziej imponujących jest obwodnica Szczecina.

Zachodnia Obwodnica Szczecina została wpisana do Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Ministerstwo Infrastruktury na inwestycję przeznaczy ponad 411 milionów złotych. To ogromne przedsięwzięcie i jedno z największych wyzwań, które staną przed drogowcami w najbliższych latach. Właśnie ogłoszono przetarg na opracowanie projektu budowlanego obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S6. Po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wypłacone zostaną odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogę, a GDDKiA zacznie szukać wykonawców.

O nowych drogach regularnie informujemy na stronie głównej Gazety.pl.

Zobacz wideo Podczas jednego patrolu dronem 12 wykroczeń zarejestrowała policja ze Szczecina

Najdłuższy tunel w Polsce będzie właśnie koło Szczecina

ZOS ma mieć aż 50 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą pięć km tunelem na wysokości Polic. Będzie to najdłuższy tego typu obiekt w Polsce.

Tuż przed świętami w Warszawie otworzono aktualnie najdłuższy, liczący ponad 2,3 kilometra tunel w Polsce. Ale to niejedyny długi tunel, który niedługo zostanie udostępniony kierowcom. Na drodze S3 w pobliżu miejscowości Stare Bogaczowice na Dolnym Śląsku powstaje tunel o długości 2300 m. Jego budowa rozpoczęła się w roku 2020 i ma się zakończyć w drugiej połowie roku 2023. Kierowcy z całej Polski czekają także na tunel na Zakopiance (S7). Tunel wydrążony między Naprawą a Skomielną Białą będzie liczył dokładnie 2058 metrów. Poprowadzone zostaną przez niego dwa pasy ruchu w każdym z kierunków, co zdecydowanie usprawni ruch na drodze do stolicy Tatr.

Planowany tunel na drodze S6 w ramach obwodnicy Szczecina będzie ponad dwukrotnie dłuższy od każdego z nich. GDDKiA przedstawiła już wstępny plan ZOS z zaznaczonym tunelem:

Zachodnia Obwodnica Szczecina, planZachodnia Obwodnica Szczecina, plan fot. GDDKiA

Zachód i północ Polski czeka na ZOS

Nowa trasa będzie alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy pętlę wokół miasta. Droga w znaczący sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad na terenie woj. zachodniopomorskiego.

GDDKiA podkreśla, że szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km, w tym przez centrum Szczecina. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a razem z nią czas przejazdu. Z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona istotna część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach. Odetchną więc nie tylko kierowcy, lecz także mieszkańcy największego miasta w tej części Polski. Wyprowadzenie transportu kołowego z terenu zabudowanego to zawsze poprawa bezpieczeństwa oraz mniejsze korki i zanieczyszczenie powietrza.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.