Jaguar C-X75 z "Spectre" nigdy nie wszedł do produkcji. Jednak możesz go mieć

Jaguar C-X75 zapowiadał się świetnie, jednak nigdy nie trafił do produkcji. Jednak można kupić jednego z tych, które wystąpiły w przygodach Bonda.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Jaguar po raz pierwszy zaprezentował C-X75 w 2010 roku i ożywił go z pomocą Williams Advanced Engineering. Koncepcja obejmowała dwie mikroturbiny gazowe diesla i cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 788 KM. Plany budowy modelu produkcyjnego ogłoszono w maju 2011 roku.

Zobacz wideo Rasowy kot w drapieżnej wersji - sprawdzamy 450-konną wersję Jaguara F-Type

Niestety z powodu kryzysu gospodarczego Jaguar skasował projekt w 2012 r. Decyzja ta stała się przygnębiająca dla entuzjastów samochodów, gdy okazało się, że prototypy C-X75 są wyposażone w czterocylindrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra oraz z czterema silnikami elektrycznymi i mają łączną moc 902 KM, wystarczającą, aby uczynić z niego realnego rywala dla Porsche 918 Spyder, McLarena P1 i Ferrari LaFerrari.

Widoczny na zdjęciach C-X75 był jednym z siedmiu, który wystąpił w filmie „Spectre" o Jamesie Bondzie. Posiada nawet numer podwozia 007.

Choć wygląda tak samo jak w pełni funkcjonalne prototypy C-X75 opracowane przez Jaguara, nie ma złożonego hybrydowego układu napędowego, a zamiast tego napędzany jest przez doładowane V8.

Samochód został wystawiony na sprzedaż przez Simon Drabble Cars w Wielkiej Brytanii i został pierwotnie sprzedany przez Jaguar Land Rover obecnemu sprzedawcy. Dywizja JLR Classic obsługiwała samochód przez lata. Cena pojazdu? 864.000 funtów, czyli około 1,1 mln dolarów. Czy to dużo by poczuć się jak James Bond?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.