Maleńka Toyota iQ też chce być GR. Dostała silnik Kawasaki i ma ponad 200 KM

Pewien tuner z Japonii przeszczepił z GR Yarisa przód i zainstalował go w modelu iQ. Dołożył też silnik z Kawasaki na tyle.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Toyota iQ odeszła już dawno do historii motoryzacji. Nie przeszkodziło to jednak pewnemu tunerowi stworzyć wariacji na jej temat i doposażyć ją w bardziej sportowe elementy.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Zdjęcia GR iQ pojawiły się na Twitterze tunera:

Chociaż wygląda jak render, to jest to prawdziwy i działający samochód. Tunerowi udało się zmieścić na obu końcach elementy oświetleniowe z GR Yaris, niestandardowe zderzaki, progi i błotniki wyglądające jak repliki oryginału, wybrzuszoną maskę z włókna węglowego i dość dyskretny tylny spojler. Wreszcie jest nowy zestaw białych kół ze znacznie szerszymi oponami na tylnej osi.

W kabinie znajdują się sportowe fotele, trójramienna kierownica, niestandardowe wskaźniki i ekran zamontowany na desce rozdzielczej. Co najważniejsze, usunięto tylne siedzenia, robiąc miejsce dla silnika dostarczonego przez Kawasaki Ninja ZX-14R. Jest to jeden z najszybszych motocykli na świecie.

Czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik o pojemności 1441 cm3 wytwarza 211 KM i moment obrotowy wynoszący 154 Nm. Moc przekazywana jest na tylną oś, najprawdopodobniej za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów z motocykla. Lekki charakter samochodu, wysokoobrotowy silnik wewnątrz kabiny i niewielki rozstaw osi prawdopodobnie przyczynią się do szalonej jazdy.

Oficjalna prezentacja „GR Yarisa Jr" planowana jest Tokyo Auto Salon 2022 w styczniu. Możliwe, że wtedy do sieci spłynie więcej zdjęć i nagrań.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.