Słodziak do jazdy w terenie. Citroen Ami jako "terenówka"

Citroen wypuścił auto koncepcyjne małego elektryka Ami. Ma zacięcie do przygody.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Gdy patrzy się na Citroena Ami ma się wrażenie, że patrzy się na małe dziecko, które udaje dorosłego. Teraz Citroen wypuścił My Ami Buggy Concept, który jest słodziakiem i ma udawać auto gotowe do jazdy w trudnym terenie.

Zobacz wideo Citroen C5 X na pierwszym filmie

My Ami Buggy ma wytrzymałą obudowę z orurowaniem, osłonami reflektorów i rozszerzonymi błotnikami. Te ostatnie pomagają pomieścić koła terenowe zastosowane w pojeździe. Większa część auta została pomalowana w odcieniu matowego złota.

Jednak śmieszności/słodkości nadają temu pojazdowi jeszcze relingi dachowe z zapasowym kołem i listwą świetlną. Całości dopełniają usunięte drzwi na rzecz paneli otwieranych, na których znajdują się torby do przechowywania rzeczy. Gdy pogoda staje się burzliwa, kierowcy mogą zainstalować wodoodporne panele płócienne, które są ukłonem w stronę modelu Mehari.

Stylistyka zostałam również przeniesiona do kabiny. Na siedzeniach są grubsze poduszki, które mają zapewnić większy komfort podczas podróży w terenie. Koncept został również wyposażony w metalowy stojak w kolorze matowego złota, uchwyty na kubki i mnóstwo wyjmowanych toreb do przechowywania.

Citroen nie podał specyfikacji, ale standardowy Ami ma akumulator litowo-jonowy o mocy 5,5 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 8 KM. Dzięki temu model może osiągnąć prędkość do 45 km/h i podróżować do 70 km na jednym ładowaniu.

Ami nie jest szybki, ale w niektórych krajach mogą prowadzić go nawet 14-latkowie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA