Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Szwecja koło Wałcza może się doczekać obwodnicy w ciągu DK22. GDDKiA wystąpiła o decyzję środowiskową. Urzędnicy wytypowali trzy możliwości przebiegania trasy.
Umowa na opracowanie dokumentacji dla obwodnicy Szwecji została podpisana w czerwcu 2020 roku. Firma projektowa Trasa z Poznania opracowała dokumentację studialną wraz z raportem oddziaływania na środowisko. Do przygotowania dokumentacji niezbędna jest inwentaryzacja przyrodnicza. Zostały również wykonane analizy techniczne i ekonomiczne dla każdego z wariantów.
Jak wcześniej zostało wspomniane wytypowano trzy warianty przebiegu nowej trasy. Wersja C (3,78 km) i D (3,65 km) omijałyby miejscowość Szwecja od południa, natomiast wariant A (4,9 km) od północy. Wersja C jest podzielona na warianty C1 i C2, które przebiegiem niczym się nie różnią, a jedynie warstwą techniczną.
Obwodnica Szwecji będzie jednojezdniową drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Każdy z wariantów przecina rzekę Pilawa, na której planowana jest budowa mostu o szacowanej długości od 101,5 do 181,5 m (w zależności od wariantu). Połączenie z obecną DK22 od strony Wałcza planowane jest dla każdego z wariantów w formie ronda. Od strony Jastrowia początkiem obwodnicy w wariancie D jest również rondo. W pozostałych wariantach przewidziane jest w tym miejscu skrzyżowanie. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant C2.
Zakończenie fazy przygotowawczej inwestycji planowane jest w 2023 roku.