Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z autem o niekonwencjonalnej konstrukcji, przynajmniej drzwi. Przesuwamy je elektrycznie pilotem lub za pomocą przycisków na desce rozdzielczej albo konwencjonalnych klamek. Po przesunięciu drzwi nie przekraczają długości auta, a na boki wystają zaledwie po około 1?cm poza obręb lusterek wstecznych. Przez otwór 91 x 120?cm mamy nieskrępowany dostęp do wnętrza. Elektryczny mechanizm otwierania i zamykania drzwi zabezpieczono przed przypadkowym otwarciem podczas jazdy, a także przed np. przytrzaśnięciem ręki podróżnego. W wypadku uszkodzenia tego mechanizmu drzwi otworzymy ręcznie.Cztery siedzenia zapewniają nie tylko wygodną podróż, ale dają się konfigurować w szerokim zakresie. Fotel pasażera z przodu z łatwością przemienisz w praktyczny stolik, a przesuwając siedzenia z tyłu, powiększysz niewielki bagażnik (246?l). W kabinie nie brakuje praktycznych schowków - są nawet w podłodze.
Pod maskę "1007" trafią dwa benzynowe silniki 1.4 (75?KM) i 1.6 16V (110?KM) oraz diesel 1.4 HDI (70?KM). Oba benzyniaki mogą współpracować z 5-biegową ręczną przekładnią lub ze zautomatyzowaną 2 Tronic, która umożliwia także sekwencyjny wybór przełożeń. Najlepsze wrażenie zrobiła na mnie jednostka
110-konna. Mimo przeciętnego przyspieszenia (12,6 s do setki) jest elastyczna i cicha. Atut wersji HDi to niskie zużycie paliwa, ale do ważącego prawie 1200?kg samochodu ten silnik jest za słaby.
Miłym zaskoczeniem była stabilna jazda "1007" z motorem 1.6 16V nawet przy większych prędkościach. Mimo wysoko położonego środka ciężkości Peugeot nie wykazał tendencji do nadmiernego przechylania się na boki, a jego 15- lub 16-calowe koła doskonale trzymają się nawierzchni.
Mały Peugeot to jedno z najbezpieczniejszych aut w klasie A - w testach EuroNCAP uzyskał aż pięć gwiazdek! Pojazd oferuje aż siedem poduszek powietrznych (w tym chroniącą kolana kierowcy), układ stabilizacji toru jazdy ESP oraz mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Na polskim rynku Peugeot 1007 będzie dostępny jesienią. Na razie znamy jedynie jego ceny we Francji - najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 1.4 kosztuje 13 750 euro (ok. 56 100 zł). U nas odebrałoby mu to szansę na sukces.
Peugeot 1007 1.6 16V
średnie): 8,6/ 5,4/6,6?l/100?km
Peugeot 1007 oferuje sporo przestrzeni przy niewielkich wymiarach zewnętrznych, a także daje możliwość łatwego wsiadania i wysiadania
na parkingu
W środku jest ładniei funkcjonalnie
Bagażnik po złożeniu oparć foteli ma 1192 l pojemności